Dezvăluiri șocante ale mecanicilor de avioane. Presiunile la care sunt supuși pentru a „sări etapele” reparațiilor
Siguranţa pasagerilor din Statele Unite este ignorată în schimbul câştigurilor mai mari. E semnalul de alarmă tras de mecanicii de avioane, care acuză companiile aeriene că ignoră unele probleme tehnice. Oamenii spun că sunt obligaţi să sară etape în cadrul reparaţiilor, iar totul a ieşit la iveală după o investigaţie a postului CBS. Avertismentul lor e cât se poate de clar: dacă nu se renunţă la aceste obiceiuri, s-ar putea produce catastrofe.
Un avion Swiss Air de pe ruta București - Zurich a aterizat de urgență în Austria
Rusia folosește cele mai mari avioane din lume pentru a-și retrage tehnica militară din Siria
Care sunt destinațiile la modă printre români pentru „day trip-uri”
Un avion a deversat în zbor carburantul, iar pe internet au apărut imediat teoriile conspirației
Avion prăbușit în Brazilia. Care ar putea fi cauza care a dus la tragedia aviatică
Un avion Boeing și-a pierdut o roată în timp ce decola de pe aeroportul din Los Angeles
Biletele de avion se vor scumpi din nou în această vară
Avionul care trebuia să aducă echipa națională în țară s-a stricat
Turbulențe puternice deasupra Atlanticului. Un pasager dintr-un avion a ajuns în compartimentul pentru bagaje, zeci au fost răniți
În investigaţia de opt luni, jurnaliştii de la CBS au stat de vorbă cu 26 de mecanici de la principalele linii aeriene. Cu toţii au acuzat presiunea pe care o simt din partea conducerii, pentru ca defecţiunile să fie rezolvate cât mai repede.
-Sunt întotdeauna oameni care ne întreabă în permanenţă de ce durează reparaţiile aşa mult şi dacă nu putem să sărim anumite etape.
-Am văzut oameni daţi afară sau suspendaţi din funcţie o lună sau mai mult fiindcă au raportat probleme în afara domeniului lor.
Mecanicii pun această atitudine pe seama raţiunilor economice: cu cât un avion e reparat mai repede, cu atât poate prelua pasageri mai repede şi, implicit, aduce profit.
-Ei (cei din conducere, n.red.) încearcă să pună presiune pe mecanic, pentru a nu raporta o problemă.
-Preferă ca voi să treceţi cu vederea o problemă?
-Exact.
John Goglia, fost angajat la Agenţia pentru Securitatea în Transporturi: E ca şi cum ai urca o scară, iar treapta de sus ar reprezenta un accident sau un incident serios. De fiecare dată când nu faci ceea ce trebuie, mai faci un pas pe scara defectă.
Jurnaliştii de la CBS au vorbit şi cu oficialii companiilor aeriene, direct vizate de acuzaţii.
David Seymour, vicepreşedintele American Airlines: Nu sunt îngrijorat, fiindcă avem programe prin care mecanicii pot raporta problemele. Siguranţa face parte din cultura noastră, iar ei ştiu că dacă nu fac reperaţiile în siguranţă, nu le fac deloc.
Sunt asigurări care nu-i liniştesc deloc pe mecanici.
- Eşti îngrijorat că aceste presiuni vor duce la producerea unui accident?
- Chestiile astea nu mă lasă să dorm noaptea.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News