Live

Agenții electorali l-au trădat pe Trump chiar în statele-cheie, acolo unde s-a raportat un număr mare de vizite false la domiciliu

Data actualizării: Data publicării:
Donald Trump par în acest moment păcălit de oamenii lui Elon Musk. Foto: Profimedia

Datele sugerează că persoane care fac campanii electorale legate de America Pac a lui Elon Musk au pretins în mod fals că au vizitat locuințele unor potențiali alegători, scrie The Guardian, într-un material de presă în exclusivitate.

Este posibil ca, astfel, campania lui Donald Trump să nu reușească să ajungă la mii de alegători pe care speră să îi convingă să voteze în Arizona și Nevada, aproximativ un sfert din acțiunile efectuate de America Pac fiind semnalate de aplicația sa de prospectare ca fiind potențial frauduloase, potrivit unor date divulgate și unor persoane familiarizate cu această chestiune.

Aceste vizite la domiciliu potențial false (atunci când solicitanții pretind în mod fals că au bătut la ușă, au vizitat o locuință și au vorbit cu personae) ar putea reprezenta un eșec serios pentru Trump, deoarece el și Kamala Harris rămân la egalitate în sondaje cu mai puțin de 20 de zile înainte de alegeri.

La începutul acestui an, campania lui Trump a externalizat cea mai mare parte a activității sale de teren către America Pac, comitetul de acțiune politică fondat de Elon Musk. S-a urmărit astfel realizarea unui „profit electoral” mizând pe faptul că agenții de teren i-ar puta mobiliza pe susținătorii lui Trump, în special pe cei care de obicei nu votează.

Cu toate acestea, datele America Pac obținute de Guardian arată că aproximativ 24% dintre persoanele care au bătut la ușă în Arizona și 25% dintre cele care au bătut la ușă în Nevada în această săptămână au fost marcate ca „jurnale de sondaj neobișnuite” de aplicația de prospectare Campaign Sidekick.

Datele din Arizona, de exemplu, arată că, din cele 35.692 de locuințe vizitate miercuri de 442 de persoane care lucrau pentru Blitz Canvassing în cadrul operațiunii America Pac, 8.511 uși au fost marcate în jurnalele drept „sondaje neobișnuite”.

Aceste cifre subliniază riscul externalizării unui program de campanie la fața locului, în cadrul căruia persoanele plătite nu sunt de obicei la fel de implicate în victoria candidatului lor în comparație cu voluntarii sau personalul de campanie.

America Pac a negat că s-a confruntat cu un astfel de nivel de fraudă reală în Arizona și Nevada și a refuzat să comenteze informațiile pentru acest articol.

Cum se făceau vizitele false

Mai multe persoane familiarizate cu aplicația Campaign Sidekick, au fost de acord că jurnalele de activități neobișnuite au fost un instrument eficient pentru detectarea trișorilor.

De exemplu, jurnalele de activități neobișnuite au arătat că un agent de prospectare a fost marcat de GPS ca stând la un restaurant la 800 de metri distanță de ușile la care se presupune că urma să ajungă. Un alt agent de teren a fost înregistrat marcând alegătorii ca nefiind acasă, deși se afla la două străzi distanță de acel apartament.

Conform The Guardian, Campania Trump și-a asumat un risc atunci când a externalizat cea mai mare parte a activității sale de teren către comitetele de acțiune politică, după ce, la începutul acestui an, Comisia Electorală Federală a permis pentru prima dată campaniilor să își coordoneze eforturile de participare la vot cu grupuri externe.

Inițial, campania lui Trump a avut în vedere ca mai multe pac-uri să contribuie la obținerea votului pentru Trump, însă America Pac a devenit în cele din urmă cel mai mare și cel mai ambițios dintre grupurile externe, deoarece a investit peste 29,8 milioane de dolari în operațiunile sale de teren pentru Trump și a devenit singurul pac cu o prezență în fiecare stat de luptă.

Ca urmare a investițiilor sale masive, America Pac a reușit să înregistreze un număr impresionant de acțiuni de batere la ușă în doar câteva luni, prin intermediul rețelei sale și a zeci de subcontractanți ai acestora.

Însă, în ultima etapă a campaniei electorale, pe măsură ce numărul total de vizite la domiciliu au crescut, au crescut și suspiciunile de falsuri, conform datelor divulgate.

În condiții normale, un agent de prospectare merge până la ușa unei case în care locuiește un alegător Trump. Solicitantul navighează apoi la o listă de întrebări de pe aplicația pentru smartphone și înregistrează răspunsurile la sondaj.

Un raport de activitate neobișnuită pe aplicația Campaign Sidekick este generat automat atunci când un sondaj este completat de un agent la o anumită distanță de locuința alegătorului vizat.

Aplicația are toleranțe integrate și generează un raport de sondaj neobișnuit după ce ia în considerare mai mulți factori, cum ar fi viteza cu care se presupune că agentul de prospectare vizitează mai mulți alegători și dacă răspunsurile sunt înregistrate la mai mult de 30 de metri de ușa țintă.

Sistemul de audit utilizat în Arizona și Nevada funcționează numai dacă agenții de prospectare frauduloși sunt prinși rapid, ceea ce nu s-a întâmplat întotdeauna. Într-un caz, un agent de prospectare a fost concediat pentru fraudă flagrantă abia după ce lucrase timp de cinci zile și se presupune că vizitase 796 de locuințe - fiecare dintre acestea fiind semnalată ca fiind suspectă.

Citește și

Kamala Harris sau Donald Trump? Ce spun rezultatele ultimului sondaj. Care sunt „statele-cheie” esențiale pentru victoria democraților

Editor : S.S.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Documente scurse de la Pentagon dezvăluie ceea ce Israel a refuzat mereu să confirme: țara are arme nucleare

Elon Musk va dona zilnic câte 1 milion de dolari până la alegerile prezidenţiale din SUA celor care semnează o petiție. „Cu plăcere”

SUA sunt pregătite să ofere 20 de miliarde de dolari Ucrainei în cadrul unui împrumut garantat cu bani din activele rusești înghețate

Zayn Malik şi-a amânat concertele din SUA „având în vedere pierderea sfâşietoare" a fostului său coleg din One Direction, Liam Payne

Partenerii noștri