Live

Wizz Air şi Ryanair, reclamate la Consiliul Concurenţei din cauza politicii privind bagajele de mână

Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Shutterstock

Transportatorii de tip low-cost Wizz Air şi Ryanair au fost reclamaţi la Consiliul Concurenţei, în urma modificărilor aduse politicii de bagaje. Sesizarea a fost făcută de Asociaţia pentru Protecţia Drepturilor pasagerilor din România care acuză cele două companii că au încercat astfel să disimuleze majorarea preţurilor.

Practica celor doi transportatori ridică importante semne de întrebare din perspectiva concurenței pe piața din România, reclamă asociaţia.

Începând cu luna noiembrie, transportatorii de tip low-cost Wizz Air şi Ryanair și-au modificat semnificativ politica de servicii suplimentare, în sensul că transportul unui bagaj de mână, tip valiză, nu mai este inclus întariful de bază, ci reprezintă un serviciu suplimentar. Inclus în tariful de bază a rămas doar transportul unui bagaj de cabină foarte mic, tip poșetă/servietă de mână

„În primul rând, cei doi transportatori au încălcat legislația privind protecția consumatorilor din România.

Pasagerii români care au achiziționat bilete anterior datei de 1 noiembrie, dar care urmează să călătorească după această dată, au fost induși în eroare, fiindu-le prezentați doar termenii și condițiilegenerale de călătorie de la momentul achiziției.

Practica celor doi transportatori ridică importante semne de întrebare din perspectiva concurenței pe piața din România, întrucât urmarea imediată reală a fost creșterea costului total al călătoriei suportat de consumatorii români: deoarece în cazul călătoriei cu avionul pasagerul are nevoie să poată transporta un număr de obiecte personale ce nu pot încăpea într-o poșetă/servietă, acesta trebuie să achiziționeze și serviciul suplimentar al transportului unui bagaj de cabină tip valiză, atunci când folosește serviciile Wizz Air și Ryanair, în timp ce acest serviciu este deja inclus în tariful de bază al transportatorilor români, cum ar fi Blue Air și Tarom.

Cei doi transportatori au încercat să disimuleze majorarea prețurilor prin prezentarea noilor politici drept unele de optimizare a costului total al călătoriei, care va permite, în unele situații, chiar costuri mai mici resimțite de pasageri.

În realitate, atât timp cât tariful de bază nu a scăzut, iar foarte puțini pasageri pot călători doar împreună cu o poșetă/servietă, acest lucru nu se întâmplă.

Vă solicităm investigarea acestor fapte, care pot duce ca activitatea din domeniu sa fie serios perturbată, existând riscul ca și transportatorii români, Blue Air și Tarom, să majoreze tariful de bază, având în vedere creșterea costului de călătorie în cazul celor doi concurenți majori, ceea ce va afecta și mai mult consumatorii români", se arată în sesizare.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Un avion cu peste 200 de pasageri la bord a aterizat de urgență pe Aeroportul Henri Coandă. Ce s-a întâmplat

Un avion Ryanair a luat foc înainte de decolarea de pe un aeroport din Italia

Haos pe aeroportul Bergamo din Italia, după ce o anvelopă a unui avion Ryanair a explodat în timpul aterizării

Polonia va inculpa trei cetățeni bieloruși pentru devierea zborului Ryanair în 2021

Partenerii noștri