Trenurile pe ruta Gara de Nord - Otopeni au început să circule de azi. La câteva ore au apărut problemele
Au început să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Prima cursă a fost azi-noapte. Teoretic, trenurile ar trebui să circule la intervale de 40 de minute, dar au apărut primele probleme.
Actualizare 10:00: CFR SA a informat că, din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, se înregistrează mici întârzieri în circulația trenurilor pe ruta ruta directă Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă.
„Dat fiind faptul că este prima secţie de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip "cadenţat", pe o linie nouă şi cu o instalaţie nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate şi vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulaţia trenurilor spre şi dinspre Aeroport să se desfăşoare in condiţii normale de trafic”, se arată în comunicat.
Haos pe Aeroportul Otopeni
O nouă metodă de înșelătorie a apărut pe internet
Alertă pe Otopeni
Ceferiștii au ieșit în stradă
Femeie înjunghiată în fața Gării de Nord din București
Suporterii Petrolului au dat cu fumigene, înainte de meciul cu Rapid
În București, șobolanii mișună în voie
Nervi în Gara de Nord
Metrorex pierde banii din PNRR pentru linia M4
Jurnalistul Digi24 Cezara Scutari relatează că trenurile au deja întârzieri. Trenul care urma să plece din Gara de Nord la ora 8:35 are o întârziere de 30 de minute, adică mai mult decât călătoria în sine până la Aeroportul Otopeni.
Explicația dată de reprezentanții CFR Călători ar fi o problemă de semnalizare la stația Mogoșoaia.
Primele garnituri au început să circule însă la jumătate de oră după miezul nopții, iar durata călătoriei este estimată la 20-25 de minute, pe un traseu de 19 kilometri.
Prețul unui bilet între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este de 4 lei pentru toți operatorii.
CFR SA a transmis că pe ruta Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (şi retur) vor circula 72 de trenuri (36 de perechi), care aparţin SNTFC CFR Călători, Regio Călători şi Transferoviar Călători.
Astfel, SNTFC CFR Călători (operatorul naţional de transport feroviar de călători) va avea pe această rută 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0:00 - 10:16 şi 22 de trenuri între orele 14:30 - 24:00; Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va avea 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 - 5:36 şi 8 trenuri între orele 9:50 - 14:56; şi Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători) - 10 trenuri, dintre care două trenuri vor circula între orele 2:30 - 3:36, şase trenuri între orele 10:30 - 14:16 şi două trenuri în intervalul 20:30 - 21:36.
Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la bugetul de stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de aproape 412,72 milioane lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).
Editor : G.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News