Live

Semnal de alarmă: metroul se poate opri în orice moment

Data publicării:

Semnal de alarmă tras de liderii sindicali de la metrou. Aceştia spun că metroul se poate opri în orice moment, din lipsă de personal! Investiţiile în unelte şi utilaje pentru reparaţii sunt puţine. Macazurile sunt reparate deseori de personal necalificat. Sindicaliştii au pichetat azi Ministerul Transporturilor şi-au declarat public că garniturile de tren pot produce oricând tragedii.

În replică, oficialii Metrorex susţin că regia respectă cerinţele privind siguranţa circulaţiei şi securitatea transportului. În plin scandal, Metrorex împrumută 110 milioane de euro ca să-şi achite o datorie.

Ion Rădoi, preşedintele USLM: “Lunea trecută, dacă nu ştiţi, din cauza unei bielete, riscam să aruncăm două mii de oameni în pereţii subteranului din metrou. Şi nu era primul tren. Era al doilea dintre cele mai noi”.

Sindicaliştii de la metrou acuză conducerea regiei că a înfiinţat departamente noi, a angajat directori şi personal de birou, iar în subteran este deficit de angajaţi specializaţi şi... unelte de lucru.

Ghiţă Nichifor, vicepreşedinte USLM: „Se fac promovări la nivel de directori, iar noi în subteran nu mai avem oameni la muncă. Cei pe care-i reprezint direct, de la linii şi tunele, care muncesc numai şi numai de noapte şi nu au utilaje, nu au cu ce să muncească. Muncesc ca în 1800, când s-a construit calea ferată. Pentru că nu se fac investiţii. Cheia de buloane, cheia de trifoane, cleştele de şină şi... hei-rup şi târşa înainte”.

Lipsa investiţiilor şi a specialiştilor înseamnă, de multe ori, lucrări cârpite care conduc spre avarii iminente. În urmă cu o săptămână, un scurt-circuit a umplut cu fum staţia Eroii Revoluţiei.

În august, anul trecut, fumul a cuprins staţia Piaţa Victoriei.

În aprilie 2016, din cauza unui panou electric, în tunelul de la Piaţa Romană a izbucnit un incendiu. În martie 2016 un tren s-a defectat la Piaţa Unirii, iar călătorii au fost debarcaţi.

Ion Rădoi, preşedintele USLM: „Aceşti oameni care astăzi fac revizii nu sunt autorizaţi. Sunt oameni tineri care au venit, o parte dintre ei. Toţi trebuie specializaţi, toţi trebuie să asigure siguranţa circulatiei. Nu te poţi duce cu un nou angajat ca să întreţii un macaz peste care trece un tren, tren care are două mii de oameni la ore de vârf”.

În ianuarie 2015, o defecțiune a produs un incendiu în tunelul dintre Unirii și Tineretului. Călătorii au fost evacuați, iar circulația oprită. Pe 28 martie 2016, o garnitură a rămas blocată între stațiile Piața Muncii și Dristor 2. Iar în noiembrie 2012, traficul pe magistrala IMGB – Pipera a fost oprit o oră și jumătate.

Conducerea Metrorex contestă acuzaţiile sindicatului şi susţine că respectă cerinţele privind siguranţa circulaţiei şi securitatea transportului, conform reglementărilor şi normelor emise de autorităţile din domeniu.

În cadrul societăţii este funcţional sistemul de management al calităţii.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Bilete mai scumpe la metrou începând cu 1 ianuarie: Cât ar urma să coste o călătorie. Propunerile Metrorex

Metroul va circula toată noaptea de Revelion. Programul Metrorex în București pentru sărbătorile de iarnă 2024-2025

Sindicaliști: Politicile de austeritate bazate pe tăieri şi îngheţări de venituri reprezintă soluţii superficiale şi dăunătoare

Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatul pentru a elimina 35.000 de locuri de muncă în Germania

Partenerii noștri