Semnal de alarmă: metroul se poate opri în orice moment
Semnal de alarmă tras de liderii sindicali de la metrou. Aceştia spun că metroul se poate opri în orice moment, din lipsă de personal! Investiţiile în unelte şi utilaje pentru reparaţii sunt puţine. Macazurile sunt reparate deseori de personal necalificat. Sindicaliştii au pichetat azi Ministerul Transporturilor şi-au declarat public că garniturile de tren pot produce oricând tragedii.
Angajații Metrorex ar putea intra în grevă
Un bărbat a căzut pe șine, la Piața Unirii
Incident la stația de metrou Piața Unirii. Toți călătorii au fost evacuați dintr-un tren
Raport Metrorex: Erori în lanț ale angajaților au dus la ciocnirea a două trenuri în februarie
Inconștiență extremă la metrou
Salariul minim în 2024. Guvernul, sindicatele și patronatele au avut fiecare câte o propunere, dar în final nu s-au înțeles
Angajații Metrorex amenință cu greva generală
Anul școlar ar putea începe cu proteste
Când vor circula românii ca-n vestul Europei
În replică, oficialii Metrorex susţin că regia respectă cerinţele privind siguranţa circulaţiei şi securitatea transportului. În plin scandal, Metrorex împrumută 110 milioane de euro ca să-şi achite o datorie.
Ion Rădoi, preşedintele USLM: “Lunea trecută, dacă nu ştiţi, din cauza unei bielete, riscam să aruncăm două mii de oameni în pereţii subteranului din metrou. Şi nu era primul tren. Era al doilea dintre cele mai noi”.
Sindicaliştii de la metrou acuză conducerea regiei că a înfiinţat departamente noi, a angajat directori şi personal de birou, iar în subteran este deficit de angajaţi specializaţi şi... unelte de lucru.
Ghiţă Nichifor, vicepreşedinte USLM: „Se fac promovări la nivel de directori, iar noi în subteran nu mai avem oameni la muncă. Cei pe care-i reprezint direct, de la linii şi tunele, care muncesc numai şi numai de noapte şi nu au utilaje, nu au cu ce să muncească. Muncesc ca în 1800, când s-a construit calea ferată. Pentru că nu se fac investiţii. Cheia de buloane, cheia de trifoane, cleştele de şină şi... hei-rup şi târşa înainte”.
Lipsa investiţiilor şi a specialiştilor înseamnă, de multe ori, lucrări cârpite care conduc spre avarii iminente. În urmă cu o săptămână, un scurt-circuit a umplut cu fum staţia Eroii Revoluţiei.
În august, anul trecut, fumul a cuprins staţia Piaţa Victoriei.
În aprilie 2016, din cauza unui panou electric, în tunelul de la Piaţa Romană a izbucnit un incendiu. În martie 2016 un tren s-a defectat la Piaţa Unirii, iar călătorii au fost debarcaţi.
Ion Rădoi, preşedintele USLM: „Aceşti oameni care astăzi fac revizii nu sunt autorizaţi. Sunt oameni tineri care au venit, o parte dintre ei. Toţi trebuie specializaţi, toţi trebuie să asigure siguranţa circulatiei. Nu te poţi duce cu un nou angajat ca să întreţii un macaz peste care trece un tren, tren care are două mii de oameni la ore de vârf”.
În ianuarie 2015, o defecțiune a produs un incendiu în tunelul dintre Unirii și Tineretului. Călătorii au fost evacuați, iar circulația oprită. Pe 28 martie 2016, o garnitură a rămas blocată între stațiile Piața Muncii și Dristor 2. Iar în noiembrie 2012, traficul pe magistrala IMGB – Pipera a fost oprit o oră și jumătate.
Conducerea Metrorex contestă acuzaţiile sindicatului şi susţine că respectă cerinţele privind siguranţa circulaţiei şi securitatea transportului, conform reglementărilor şi normelor emise de autorităţile din domeniu.
În cadrul societăţii este funcţional sistemul de management al calităţii.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News