Proiect de 1 miliard de lei pentru noua linie de tren spre Otopeni: "Dacă nu le facem cu cap, călătorii vor veni tot pe rutier"
Un miliard de lei ar urma să coste noua legătură feroviară dintre Gara de Nord din București și Aeroportul din Otopeni. Linia de cale ferată care va duce la noul terminal al aerogării va avea peste 21 de kilometri, potrivit unui proiect realizat deja de CFR Infrastructură.
Femeie înjunghiată în fața Gării de Nord din București
Suporterii Petrolului au dat cu fumigene, înainte de meciul cu Rapid
În București, șobolanii mișună în voie
Nervi în Gara de Nord
Metrorex pierde banii din PNRR pentru linia M4
Aglomerație infernală pe Aeroportul Otopeni, la Sosiri
Poveștile refugiaților ucraineni din Gara de Nord
Întârzieri de peste 5 ore la unele trenuri care au ajuns în Gara de Nord
Haos în Gara de Nord
Va avea pe traseu un tunel de 4 kilometri și va fi nevoie de realizarea unui racord de 6,7 kilometri. De asemenea, trebuie făcute și lucrări de modernizare ale căii ferate pe traseele Mogoșoaia - Pajura - Balotești și Băneasa - Chitila.
Citește și: EXPERIMENT Digi24: Tren vs mașină de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. Cu ce se ajunge mai repede
Potrivit proiectului, actuala gară, aflată în fața terminalului Sosiri, și cea nouă nu vor avea legătură una cu alta. În acest moment, legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni se face pe un traseu de 19 kilometri, dat în funcțiune în decembrie anul trecut.
"Putem să facem aceste conexiuni feroviare dar trebuie să le facem cu cap. Dacă nu le facem cu cap, călătorii or să vină tot pe rutier. Pentru a avea frecvențe la 10-15 minute maxim trebuie să am linie dublă electrificată. Electrificată de ce? Pentru că ar trebui ca gara asta de la noul terminal să fie subterană astfel încât să avem o infrastructură de secol 21, să nu mai trebuiască să stăm pe linia simplă, cu trenuri Diesel, ci să avem o conexiune așa cum există în toate aeroporturile mari și foarte mari din lume. Ia în al doilea rând ar trebui să fie o gara de trecere, nu una înfundată, adcă un capăt de linie, trenurile să poată să plece și să vină ușor fără să fie nevoie să schimbe locomotive, să facă transbordări sau mai știu eu ce", a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.
Editor : A.A.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News