Video Portul Constanța, supraaglomerat de nave. Vapoarele care urmau să ajungă la Odesa sunt redirecționate
Portul Constanța este sufocat de nave. Zeci de vapoare sunt ancorate în port, iar multe altele așteaptă în largul Mării Negre să le vină rândul. Cele mai multe nave, încărcate cu mâncare, dar și alte bunuri, trebuiau să ajungă la Odesa, dar zona este înconjurată de armata rusă. Singura variantă este acum portul Constanța, unde traficul de mărfuri s-a dublat de când a început războiul.
Un tânăr de 26 de ani a fost înjunghiat mortal în parcarea unui mall din Constanţa
Tragedie în Constanța: două tinere au murit, după ce un șofer s-a urcat beat la volan și a provocat un accident
Cum arată primul tren electric chinezesc de mare viteză care va circula prin România cu până la 160 km/h
Doi bărbați au fost răniți după ce balustrada unui restaurant s-a rupt și au căzut de la etaj
Mărturiile șoferilor care au căzut în groapa uriașă de pe șosea
Imagini cu plaja din Năvodari, care a fost distrusă după furtunile puternice de pe litoral
Potop pe litoral după alerta de cod roșu de furtuni
Locuinţe şi străzi inundate în Constanța, județ aflat azi-dimineață sub alertă meteo cod roșu. Urmările vijeliei
Invazie de alge pe litoral
Navele comerciale care staționează în largul litoralul românesc s-au înscris pe o listă de așteptare, pentru că toate danele portului Constanța sunt ocupate de containere pline de mărfuri.
În imaginile care apar pe siteul de monitorizare a traficului maritim se văd, în zona orașului Constanța, zeci de ambarcațiuni. Unele sunt deja în port, iar altele sunt în larg așteptând să acosteze. Cele mai multe dintre ele trebuiau să ajungă în portul de la Odesa, cu marfă, dar portul este în acest moment sub amenințarea armatei rusești, așa că marinarii au căutat cea mai apropiată soluție pentru ei, și anume portul de la Constanța.
„Portul Constanța primește în acest moment un aflux de nave mult mai mare față de ceea ce operau în trecut, de aceea, trebuie să lucreze 24 din 24 și trebuie să demareze toate aceste procese de descărcare mult mai rapid față de cum o făceau înainte”, a confirmat ministrul economiei, Florin Spătaru.
„Liniile maritime care ne caută acum sunt linii maritime care vin și în portul nostru și trebuie să fie sprijinite și în mod evident mărfurile acestea nu pot sta pe mare. Astfel, căutăm soluții pentru manevrarea de cantități mult mai mari de minereuri de fier, de cereale, de containere”, a declarat pentru Digi24 Viorel Panait, directorul unui operator portuar.
Pentru că mărfurile descărcate la Constanța să ajungă la destinație, autoritățile au creat coridoare speciale, prin care acestea vor fi transportate cu camioanele spre Republica Moldova și Ucraina.
Citiți și: O navă comercială a fost scufundată de tiruri de rachete rusești în Marea Neagră
Editor : Luana Pavaluca
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News