Pod periculos în apropierea Capitalei. „Se degradează constant, se macină și inevitabil va ceda”
Încă un pod de lângă Bucureşti se degradează pe zi ce trece, iar autorităţile, deşi cunosc pericolul, nu pot face nimic pentru că nu au bani. Aflat la ieşirea spre Giurgiu, podul de la Adunaţii Copăceni se macină sub greutatea şi vibraţiile maşinilor de mare tonaj. Este principala cale de acces din Bulgaria către Capitală, iar specialiştii spun că are nevoie urgentă de reparaţii.
Alegeri prezidențiale în Republica Moldova, turul II: Sandu vs Stoianoglo. Val de alerte cu bombă la secții de vot, inclusiv în România
Un tren a rămas blocat în câmp în județul Brașov, după ce motorul a luat foc. Zeci de călători au fost evacuați
„Boala” grea a românului: vrea să fie proprietar.
Caz de sclavie la o stână din Covasna: șase persoane exploatate de o familie
Cum arată primul tren electric chinezesc de mare viteză care va circula prin România cu până la 160 km/h
Tragedie evitată la limită, în Brașov: un șofer a evitat în ultima clipă să lovească un pieton care a căzut în fața mașinii
Singura grădină zoologică din țară unde vizitatorii pot admira Panda roșu, o specie pe cale de dispariție
Iubitul „Doamnei cu coasa” de la Spitalul Pantelimon s-a trezit din comă
Iubitul „Doamnei cu coasa” de la spitalul Pantelimon a fost găsit leșinat
Apa a lucrat și a făcut galerii, sapă practic prin interior și afectează structura podului. Fierul este foarte afectat de intemperii, a ruginit și s-a exfoliat, se văd crăpăturile.
Aflat la intrarea în București, podul de la Adunații Copăceni își arată slăbiciunile. Construit înainte de 1980 cu o lungime de 250 de metri, a avut parte de ultimele lucrări importante de reabilitare chiar înainte de revoluție. Autoritățile au realizat pericolul și au început să ridice un alt pod, la câțiva metri distanță, doar că planurile s-au împotmolit.
„Proiectul a fost demarat în 2011, dar la scurt timp, în 2012, contractul a fost reziliat, în 2014 s-a semnat un nou contract, dar iarăși au avut loc întârzieri, o nouă expertiză a podului. Se aud vibrațiile puternice, se aud plăcile de beton efectiv cum lucrează, lucrează și se degradează constant, se macină și inevitabil va ceda”, spune Paul Dorneanu, preşedintele „Construim România”.
Podul de pe Drumul Național 5 este supus unor tensiuni uriaşe, spun specialiștii, pentru că în fiecare zi este tranzitat de mii de mașini mici și de mare tonaj.
Și în Brașov sunt probleme. Podul de pe DN10, care se află chiar la intrarea în localitatea Teliu, a fost construit în 1931.
„Trepidează, când trec maşini mari se aude până în casă”, spune un localnic.
„Compania de drumuri l-a încadrat în clasa 4, adică stare necorespunzătoare”, relatează Silvia Blaj, jurnalist Digi24.
„Expertiza spune clar că acest pod trebuie schimbat, deci nu poate fi vorba de lăţit sau altceva. Însă şoferii nu trebuie să aibă nicio frică atunci când trec peste acest pod, pentru că prezintă siguranţă la circulaţie”, spune Elekes Robert, purtător de cuvânt DRDP Braşov.
Reprezentanţii Companiei de drumuri cunosc problemele, dar spun că nu au deocamdată banii necesari pentru reabilitarea podurilor.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News