Pasager cu bilet de avion, lăsat pe dinafară
Pasagerul unei curse aeriene low-cost reclamă că nu i s-a mai permis să urce în avionul pentru care avea bilet. Motivul: toate locurile erau ocupate.
Un avion cu peste 200 de pasageri la bord a aterizat de urgență pe Aeroportul Henri Coandă. Ce s-a întâmplat
Pilot TAROM, despre zborurile anulate: „Nu a fost o grevă mascată. A fost o reacţie la condiţiile pe care le avem”
Haos în aeroporturi, după ce zeci de zboruri au fost anulate sau amânate din cauza caniculei
Români blocați pe aeroportul din München
Aeroporturile din România, la extreme
Haos pe aeroportul din Frankfurt după o ploaie torențială
Pasagerii unui tren blocat în câmp au făcut autostopul la un tren privat
Români blocați pe aeroportul din Roma
Misterul submarinului dispărut
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, pasagerul în cauză, Andrei Dăscălescu, susține că a venit la Aeroportul Otopeni cu 80 de minute înainte de decolare, iar când a ajuns la punctul de check-in, i s-a spus că locul său ar fi fost dat altcuiva.
Ulterior, de la casa de bilete a companiei aeriene i s-a transmis că singura alternativă este o rezervare la o cursă care urma să plece peste trei zile și pentru care trebuia să achite o taxă de 80 de euro.
Drepturile pasagerilor
Potrivit unui regulament european, companiile aeriene pot vinde bilete peste capacitatea aeronavei, pentru a compensa situațiile atunci când un pasager nu mai vine la îmbaracare. Totuși, în același regulament sunt prevăzute și obligații pentru companie, dacă la un zbor suprarezervat apar toți pasagerii: trebuie să găsească locuri disponibile sau să plătească despăgubiri între 125 și 600 de euro.
„Dacă pentru un zbor suprarezervat apar toți pasagerii, compania aeriană este obligată să găsească locuri disponibile pasagerilor suplimentari la bordul altei aeronave sau să plătească despăgubiri. Acestea pot varia de la 125 la 600 de euro, iar dacă e cazul, cazare pentru situațiile în care pasagerilor respectivi le sunt găsite locuri pentru un zbor a doua zi. Dacă un pasager este refuzat la îmbarcare din vina operatorului, acesta din urmă trebuie să suporte cheltuielile asociate cu anularea sau întârzierea cursei”. (sursa: Regulamentul CE nr.261/2004)
Digi24 a luat legătura cu reprezentanții companiei low-cost, iar aceștia au transmis că vor reveni cu o reacție.
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News