O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme. Din cauza infiltrațiilor de apă, zidul de sprijin deja executat se mișcă
2021 ar trebui să fie anul în care România va sări de borna de 1000 de kilometri de șosea rapidă, însă finalizarea unui tronson de 24 de kilometri, între Sântimbru și Aiud, este încă sub semnul întrebării. În timp ce constructorul anunță va avea lucrările gata în vară, iar șefii din Transporturi spun că se va circula pe lotul 2 din autostrada Sebeș-Turda până la finalul anului, reprezentanții societății civile, care militează pentru dezvoltarea infrastructurii, cer întâi rezolvarea problemelor legate de infiltrațiile de apă din zona Oiejdea.
Ambasadorul Turciei critică România pentru lipsa autostrăzilor
Orașul în care un bulevard este, din 2020, un șantier fără sfârșit
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
Circulația pe Valea Oltului se va închide timp de o lună, pe perioada zilei. Anunțul ministrului Transporturilor
Călătoriile cu trenul pe distanțe mai scurte ar putea fi mai ieftine
Imagini de pe DN1, unde se demolează un pasaj
Șantier prăbușit în Italia. Printre victime se află și români
Bugetul pe 2024 a trecut rapid prin comisiile parlamentare
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Soluția tehnică nu a fost încă aprobată, așa că nu se știe deocamdată cât vor dura lucrările pentru stabilizarea terenului.
Solul argilos și infiltrațiile de apă din în zona Oiejdea, la intersecția cu DN1, dau emoții cu privire la finalizarea anul acesta a celor 24 de kilometri din autostrada Sebeș - Turda, între Sântimbru și Aiud. Și așa ritmul de lucru al grecilor de la Aktor, constructorului șoselei, este unul greoi, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API).
Ionuț Ciurea, președintele API: "Alunecarea acolo angrenează pilonii care sunt deja forați. Zidul de sprijin care este deja executat se mișcă. Nu se mișcă cu tot cu aliniamentul autostrăzii. Se știa că e o zonă cu probleme, dar nu se știa la modul detaliat cât de grave sunt problemele respective și cam care ar fi soluția astfel încât să țină din prima. Până nu se rezolvă acolo și nu vedem soluția de remediere pusă în operă nu o să putem să vorbim la modul cert de deschiderea traficului".
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Se va găsi o soluție. Nu este culmea tehnicii. E nevoie de niște ancoraje pentru acele ziduri care se pare că nu sunt suficiente, de niște drenaje suplimentare pentru că lucrează apa în spate. Nu e o chestie care să deraieze acest proiect. Se va găsi o soluție tehnică. Sunt vreo două, trei care sunt pe masă. În mod cert se va găsi o soluție astfel încât acest lot să fie finalizat în acest an".
Constructorul grec dă, însă, asigurări că șoferii vor putea circula pe cei 24 de kilometri de șosea rapidă până la vară, în condițiile în care șantierul se apropie de un stadiu fizic de 80% și că nu mai există blocaje birocratice semnificative.
Într-un răspuns pentru Digi24, șefii Companiei de Drumuri spun că termenul de finalizare a lucrărilor este luna august și că nu există motiv pentru depășirea lui din moment ce grecii știau de problema infiltrațiilor de apă din zona Oiejdea atunci când și-au asumat deschiderea autostrăzii în vară.
"Antreprenorul de pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș - Turda și-a asumat ca termen de finalizare a lucrărilor luna august 2021, cunoscând problema infiltrărilor de apa de la km 19. Aceste lucrări nu ar trebui să afecteze termenul de finalizare. Antreprenorul și-a asumat intervenția de remediere în termen de 30 de zile de la realizarea expertizei. În baza acestui document se va stabili ce lucrări sunt necesare, precum și termenul de execuție al acestora", a comunicat CNAIR.
Ionuț Ciurea, președintele API: "Este exclus ca Aktor să termine în vară. Ei de ce zic de vară: este termenul contractual de finalizare. Când o să depășească, pentru că este cert 100% că o să se depășească, Aktor este bun de plată. Eu sper ca această Companie de Drumuri, care ne este atât de dragă, să găsească puterea contractuală si legală și să decidă și să le aplice penalități și să se miște pentru că în ritmul ăsta nu o să fie gata anul ăsta autostrada darămite în vară."
Valoarea contractului semnat cu grecii de la Aktor sare de 549,3 milioane de lei, fără TVA. Lucrările la lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda au început în 2015 și să fie încheiate în 2016.
Cei 24 de kilometri dintre Sântimbru și Aiud sunt singurul tronson lipsă pentru ca șoferii să poată circula doar pe autostrada de la Sibiu la Cluj-Napoca.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News