Live

Metroul din Cluj-Napoca trece de încă o etapă. Când ar urma să fie gata proiectul

Data publicării:
Guvernul a a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca Foto: captură simulare video Facebook Emil Boc

Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru. Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani.

„Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Dan Cărbunaru, citat de Agerpres.

Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti. „Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”, a precizat oficialul Guvernului.

Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou. Primăria anunța, în octombrie 2020, începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.

Primarul Emil Boc anunţa la sfârșitul lunii trecute că a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou. Studiul a recomandat traseul Floreşti - Piaţa Unirii - Piaţa Mărăşti - Muncii / Europa Unită - Depou Sopor, cu o lungime de 21 de kilometri şi 19 staţii, iar investiţia totală depăşește 2 miliarde de euro. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, spunea Emil Boc, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.

În PNRR, 600 de milioane de euro sunt prevăzuți pentru investiții la metrourile din București și Cluj.

Edilul Emil Boc a publicat pe Facebook și o simulare video a câtorva stații ale viitorului metrou de la Cluj-Napoca.

Citiți și: Cum a fost salvat Clujul de la „depresie” cu bani europeni. Emil Boc: Totul e să știi ce să ceri, să nu furi și să te implici

Editor : Luana Pavaluca

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Incident grav la metrou. Circulație afectată între staţiile Gara de Nord 1 - Obor şi Dristor 2 –Iancului, din cauza unei şine rupte

Operațiune spectaculoasă în Portul Constanța. Cum arată utilajele care vor fi folosite la săparea tunelurilor pentru metroul din Cluj

23 de mașini vandalizate, pe o stradă din Cluj-Napoca. Polițiștii îi caută pe făptași

„Exagerat de scumpe”. Cartierele din România cu cele mai mari costuri ale vieții. Topul este condus de București și Cluj-Napoca

Partenerii noștri