Live

Lotul 3 Sebeș-Turda, recepționat posibil în martie. Nefolositor însă, fără lotul 4.

Data actualizării: Data publicării:

Recepţia lotului 3 al autostrăzii Sebeş - Turda a fost amânată din cauza unor neconformităţi constate de o comisie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Evaluările companiei sunt că s-ar putea circula pe lotul dintre Aiud şi Decea în luna martie. Autostrada Sebeş - Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Ea presupune construcţia a 70 de kilometri de autostradă.  

"S-a amânat (recepţia - n.r.). Practic s-a respins, dar în termeni tehnici se numeşte amânarea recepţiei. Au la dispoziţie 90 de zile, dar în aceste 90 de zile se va ţine cont şi de starea vremii. Ca atare, în cazul în care vremea nu permite, se dă o extensie de timp care să acopere perioada în care, să zicem, lucrările ar fi afectate de condiţiile meteo. Iar după trecerea acestei perioade, se va face o nouă inspecţie în vederea recepţiei", afirma recent Alin Şerbănescu.

El nominaliza probleme legate de rugozitate, adică de aderenţă, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adică existenţa unor denivelări, şi, nu în ultimul rând, probleme legate de soluţia aplicată pe poduri. "Ei au propus un proiect pentru asfalt şi nu l-au respectat. Adică modul în care au aşternut asfaltul. Cele trei straturi de asfalt (de bază, de legătură şi de uzură - n.r.) trebuie să aibă o anumită consistenţă şi o anumită grosime. Practic, nici consistenţa şi nici grosimea nu sunt cele din proiect", a susţinut reprezentantul CNAIR.

El a menţionat că o soluţie similară a fost aplicată de constructor şi pe lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva, unde au apărut, deja, fisuri. Potrivit lui Alin Şerbănescu, constructorul şi-a manifestat dorinţa de a semna raportul de inspecţie. 


"Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut. Ca atare, vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte aţi văzut, există aceste neconformităţi. Se va întruni comisia în după-amiaza aceasta (marţi-n.r.) va studia inclusiv documentele şi, în funcţie de ce se va stabili, se va decide dacă se acordă sau nu recepţia", a declarat în ianuarie purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Pe lotul 3 ar urma să fie deschişi iniţial 8,5 kilometri, iar după ce va fi dat în folosinţă şi lotul 4, vor fi aproximativ 27 de kilometri pe care se va putea circula continuu.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”România părea că e Andorra”. A văzut tragerea la sorți din Liga Națiunilor și nu s-a abținut: ”Acolo îi e locul”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO Lucrările la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, aproape de final. Cum arată și când se va deschide circulaţia

Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila. „Această rețetă asfaltică nouă este mai dură”

CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2. Cum va funcționa măsura de siguranță

CNAIR: Conexiunea dintre A0 și DN2 în zona Afumaţi se va putea face anul acesta

Partenerii noștri