Licențele de taxi care mai sunt disponibile în Cluj-Napoca, doar pentru mașini electrice. Edilii vin și cu alte măsuri în viitor
Șoferii care vor să obțină o licență pentru taximetrie în Cluj-Napoca trebuie să aibă mașini electrice. Este condiția pentru a primi una din cele 31 de licențe care mai sunt disponibile în oraș. Edilii impun măsuri dure și pentru aceia care au deja un astfel de document. În următorii doi ani, taximetriștii trebuie să își schimbe mașinile cu unele care poluează mai puțin.
Poluare în creștere în marile orașe din România. Care sunt cauzele
VIDEO: Accident între o ambulanță, un autobuz și un autoturism, la Cluj-Napoca
Bebeluș mort într-un spital clujean: aștepta o operație la inimă, dar a luat o bacterie
Campanie inedită pe străzile din Cluj-Napoca
Un polițist a fost târât mai mulți metri pe o stradă din Cluj-Napoca de un șofer care l-a agățat cu mașina la un control de rutină
Furtunile fac ravagii în țară
Chiriile au crescut enorm în marile orașe din România
Cazul bizar al celor 3 oameni găsiți morți lângă piscina
Scuter înghițit pe jumătate de o groapă pe o stradă din Cluj Napoca
Iulia Perșa, șef birou mass-media, Primăria Cluj-Napoca: În momentul de față sunt 2.469 de autorizații de taxi eliberate. Vom acorda 31 de autorizații verzi, adică pentru mașini electrice, pentru că noi încurajăm transportul ecologic.
Taximetriștii pot încărca mașinile electrice la una dintre cele 18 stații special amenajate pe domeniul public din oraș. O utilizare pe zi este gratuită, iar apoi costul este de doi lei/KW. Cu un plin, care a cărui încărcare durează aproximativ o oră, pot fi parcurși 300 de km.
Ioan Pugna, reprezentant asociație de taximetriști: Avem un coleg care abia de două luni are electrică. De ce se plânge el este că nu are unde să o încarce. Stațile care sunt existente sunt mai tot timul ocupate. La încărcarea acasă, să zic la priză normală, e 20 de ore, adică exclus.
Despre noile reguli pentru taximetriști se vorbește încă din vară. În prima fază, proiectul prevedea obligația înlocuirii mașinilor vechi, cu norme de poluare mai mici de euro 5. Regula privind vehiculele electrice a apărut în urma dezbaterii publice.
Taximetristă: Mi-aș dori chiar electrică, dar nu îmi permit financiar. E foarte mic tariful, la limită.
Reporter: De când nu s-a schimbat?
Taximetristă: Oscilează între 1,7 și 2,25 de 10 ani, de peste 10 ani.
Șofer: Kilowattul e 65 de bani acasă, ținând cont că o mașină electrică consumă undeva la 6-7 lei pe suta de km, e destul de repede de amortizat. Încet încet, vor reduce pe viitor poluarea.
Taximetriștii clujeni vor fi obligați ca până în 2021 să aibă în mașini dispozitive pentru plata cu cardul.
Editor web: Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News