Video Imagini dezolante cu o stație de metrou din București inaugurată în anul 2000
Nu avem șanse prea curând să vedem noi magistrale de metrou, iar cele vechi sunt lăsate de izbeliște. În stația Grivița, pereții se cojesc, sunt mucegăiți și inundați la fiecare ploaie. Problemele din subteran sunt însă mult mai mari, iar directorii regiei fac doar promisiuni.
Cele mai aglomerate săptămâni pentru metroul din Drumul Taberei
Piața imobiliară din Drumul Taberei, influențată de metrou
Astăzi se decide când va fi deschis metroul din Drumul Taberei
Metroul din Drumul Taberei, aproape de deschidere
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
În stația Grivița, imaginile sunt dezolante. Pereții sunt mucegăiți și nu se mai distinge demult culoarea.
„De 8 ani stăm aici, așa e, anul ăsta s-a reparat acoperișul, văd că nu a mai plouat. Când ploua, ploua pe pereți”, povestește o locuitoare a cartierului.
„Trebuie curățați până la beton, ca avem o soluție de izolație și apoi plachează”, spune un bărbat.
„E groaznic , pe vremea noastră era altfel...Nu-ți era frică, era curat, era foarte bine”, spune o femeie mai în vârstă.
Celebrare cu fast, cinci stații de metrou mai încolo
Stația a fost inaugurată în 2000. Când ajungi în subteran, pare că în 19 ani nu s-a făcut nicio reparație.
„Cheltuielile de exploatare includ întreținerea stațiilor, întreținerea șinelor, întreținerea trenurilor. Dacă subvenția care este promisă nu este asigurată, asta se întâmplă. Și probabil vom avea mai multe probleme față de situația actuală dacă cineva nu se apleacă asupra situației”, spune Ion Rădoi, președintele sindicatului USLM.
Pe aceeași magistrală, cinci stații mai sus, autoritățile au serbat recent 40 de ani de la punerea în circulație a primului tronson de metrou. S-a făcut bilanțul realizărilor, dar nimeni nu a pomenit despre probleme.
„Metroul s-a dezvoltat datorită modernizărilor, tehnologiilor. Azi avem 71 km lungime de metrou, 53 de stații și 5 depouri”, sublinia Mariana Miclăuș, director Metrorex.
Prima impresie a turiștilor
Stația Grivița face legătura cu Gara de Nord.
„Sunt turiști care nu vor să își încarce programul căutând parcări. În aceste condiții apelează la metrou, evident că ceea ce văd când coboară din avion sau din tren reprezintă prima imagine a României. Evident că dacă lucrurile se prezintă bine, e un semnal că se află într-o țară civilizată, că este intr-un oraș turistic”, subliniază Ciprian Enea, consultant în turism.
I-am întrebat pe reprezentanții Metrorex dacă au în plan refacerea acestei stații. Nu am primit niciun răspuns până în acest moment.
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News