Fără interes pentru tronsonul de autostradă Târgu Neamț – Iași, Guvernul amână accesarea de fonduri europene
Nu există investitori interesați de Autostrada Unirii, pe care Guvernul vrea să o construiască parțial prin parteneriat public-privat. Data limită de depunere a ofertelor pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași a fost prelungită până pe 5 august. Între timp, asociațiile care au reușit să oblige prin lege Executivul să realizeze autostrada cer renunțarea la ideea unui PPP.
Concurență mare la rezidențiat. Jumătate dintre candidați vor ajunge șomeri
Postul Crăciunului a devenit un lux. Cu cât s-au scumpit legumele față de anul trecut
Accident grav în Iași cu 16 persoane implicate, dintre care 14 copii: două persoane au fost rănite. Poliția a deschis dosar penal
Prezență peste așteptări la racla Sfintei Parascheva. Zeci de mii de oameni așteaptă la coadă pentru a se închina la moaște
Cozi de kilometri pe străzile din Iași, cu ocazia pelerinajului de Sf. Parascheva
Pelerinajul de Sfânta Parascheva, mană cerească pentru afacerile din Iași
Orașul în care un bulevard este, din 2020, un șantier fără sfârșit
Autorul jafului de la banca din Iași vine cu o explicație halucinantă
Jaf armat într-o bancă din Iași, făptașul e de negăsit.
Banii europeni sunt cea mai sigură, dar și cea mai ieftină variantă, spun asociațiile de transport din Iași, care fac demersuri pentru acest obiectiv de mai bine de doi ani.
Asta în timp ce Guvernul încă așteaptă un investitor care să construiască o autostradă, dispus să facă un parteneriat cu statul.
Mâine, asociațiile civice din Iași vor redacta un nou document pe care îl vor trimite Guvernului. Acestea spun că tergiversarea scade pe zi ce trece șansele accesării de fonduri europene și e important ca Guvernul să accepte ca acest proiect trebuie realizat integral cu finanțare de la Uniunea Europeană.
Din tot segmentul, Târgu-Mureș - Iași - Ungheni, tronsonul dintre Târgu Neamț și Iasi este încă într-o situație de incertitudine. Aceasta este și porțiunea pe care Executivul vrea să o realizeze prin parteneriat public-privat și nu cu fonduri europene, spre deosebire de bucata de autostradă dinspre vest.
O problemă este și cu extremitatea estică a autostrăzii, la podul de la Ungheni, pentru care încă nu există avize de la mediu.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News