Live

După un an de deliberări. CFR dă un contract gigant turcilor, deși au cerut mai mult

Data publicării:

Obicei vechi la CFR să dea contracte importante firmelor care cer mai mult. O firmă din Turcia va moderniza 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața (județul Brașov) deși oferta lor a fost cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a firmei franceze Alstom. Ofertele participanților la licitație au fost depuse aproape cu un an în urmă, în aprilie 2018.

CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsectiunii Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, cu suma de 2,85 miliarde lei (aproximativ 600 milioane de euro), informează clubferoviar.ro.

Cu toate că oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks (la fel ca şi în cazul contractului de reabilitare al subsectiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara), oferta turcilor pentru Apața – Cața, mai scumpă cu 27 milioane euro, a fost desemnată câştigătoare. În cazul acestor secțiuni oferta Alstom a fost cu peste 40 de milioane de euro mai ieftină.

La licitaţia din aprilie 2018, pentru modernizarea subsectiunii Apața – Cața, au fost depuse şase oferte

– Asocierea Rail Works

– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș.

– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL

– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AŞ

– Asocierea Strabag AG- Strabag SRL

– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Surse din domeniu afirmă asocierea condusă de firma franceză Alstom a fost descalificată deoarece nu a declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valorea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind pragul valoric peste care trebuie declarați subcontractorii.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Metroul spre Otopeni. Primii 6 kilometri vor fi realizați de un constructor din Turcia

Turcii iau 1,58 miliarde lei pentru o autostradă în jurul Bucureștiului

Aflux de firme turcești la un contract uriaș de modernizare a căii ferate

CFR: Brașov - Sighișoara, reparată parțial cu 2,8 miliarde lei de la UE

Partenerii noștri