Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă pentru modernizarea subsecțiunii Apața-Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei fără TVA.
Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.
Modernizarea secțiunii Apaţa - Caţa contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov, prin creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, reducerea duratei de transport și creșterea siguranței feroviare, spune compania.
Proiectul de modernizare pe această secţiune cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare: infrastructură, suprastructură, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare și energoalimentare, telecomunicații feroviare, semnalizare feroviară, lucrări de construcții civile în stații.
Potrivit Comisiei Europene sectorul Brașov-Sighișoara e format din trei sectoare, respectiv Brașov-Apața, Apața–Cața, and Cața–Sighişoara. Comisia spune că sectoarele nu sunt corespunzătoare cu regulamente ale UE și cu una dintre directivele europene.
Modernizarea secțiunii Apața-Cața va duce la scurtarea segmentului de la 43.95 km to 28.20 km. După modernizarea încărcarea pe osie a unui tren va putea ajunge la 22,5 tone, lungimea trenurilor va ajunge la 740 metri iar viteza de circulație va depăși 100 kilometri la oră.