Motivul pentru care Curtea de Apel obligă CFR să reevalueze o licitație de 673 milioane euro
CFR SA este obligată de instanţă să reevalueze ofertele pentru modernizarea subsecțiunilor Brasov-Apata şi Cata-Sighișoara (lungime totală de 86 kilometri). Licitația a ajuns celebră după ce CFR SA a desemnată câștigătoare a contractului o asociere care a cerut cu 40 de milioane de euro mai mult decât concurența, cazul ajungând și în atenția Comisiei de Transporturi a Camerei Deputaților.
Curtea de Apel Bucureşti a anulat, la 20 decembrie, decizia CFR SA, decizie prin care administratorul naţional de infrastructură feroviară a respins oferta depusă de către consorţiul RailWorks (format din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company şi Euroconstruct Trading ‘98) şi a anulat, în acelaşi timp decizia CFR SA prin care aceasta a admis oferta depusă de către asocierea BraSig (Strabag -Swietelsky) în procedura de atribuire a contractului pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe secţiunea Braşov – Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, informează clubferoviar.ro.
În consecinţă, Curtea de Apel Bucureşti a constatat că oferta depusă de către asocierea RailWorks este acceptabilă şi obligă compania CFR SA să reevalueze cele două oferte, ţinând însă cont de criticile aduse ofertei BraSig de către ofertantul RailWorks (format din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company şi Euroconstruct Trading ‘98). Hotărârea Curţii de Apel este definitivă.
Reamintim că la 5 iulie, CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky câştigătoare a procedurii de reabilitare a celor două subsecţiuni.
Oferta financiară a Asocierii BRASIG Strabag – Swietelsky a fost de 3,14 miliarde lei fără TVA, cu aproximativ 40 de milioane de euro mai mult decât oferta clasată pe primul loc, cea depusă de către consorţiul RailWorks.
În consecinţă, consorţiul a depus, la Tribunalul Bucureşti, o contestaţie pentru anularea deciziei CFR SA.
Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalaţii electrice, instalaţii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News