Live

#ConectațiCuEuropa. Plimbare virtuală pe autostrăzile României. Mii de kilometri sunt doar în proiect

Data actualizării: Data publicării:

România are mare nevoie de autostrăzi. O cere economia, o cer investitorii străini, o cer rudele celor peste 1.600 de români morţi pe drumurile prea înguste, prea aglomerate. Suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană ca număr de kilometri de autostradă raportat la suprafaţă şi număr de locuitori, suntem însă fruntaşi la numărul celor ucişi de absenţa unei infrastructuri moderne de transport. Aflați din materialul video atașat cum arată reţeaua de drumuri din România.

  • Vrem să fim #ConectațiCuEuropa! În această seară, la Jurnalul de Seară, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc va răspunde întrebărilor românilor legate de lipsa autostrăzilor și a unei infrastructuri rutiere ca în țările civilizate ale Europei. 

România stă bine la infrastructură doar pe hârtie. Mii de kilometri de autostradă avem doar în proiecte, puţini în construcţie şi vreo 800 pe care putem şi circula.

Dacă până acum vorbeam de folosirea banilor europeni pentru aceste drumuri de mare vitează, acum executivul a trecut la un alt capitol: parteneriatul public privat.

Românii pot circula acum pe autostradă pe traseele București-Constanța, București-Pitești, București-Ploiești, Câmpia Turzii-Cluj, Sibiu-Deva, Lugoj-Nădlac. Sunt, de fapt, mai mult bucăți de autostradă, în condițiile în care multe termene au fost depășite, licitații au fost anulate și reluate. Bucăți din A1 și A3 mai sunt și în faza de proiect și de construcție.

Problema autostrăzilor a devenit atât de gravă, încât s-a ajuns la proiece de lege trecute prin Parlament pentru construirea lor. Legea pentru Autostrada Unirii, pe ruta Iași-Târgu Mureș, care să unească Modova de restul țării, a fost deja promulgată de președintele Klaus Iohannis.

În schimb, Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a avizat negativ, marţi, toate proiectele privind realizarea autostrăzilor Bucureşti - Braşov, Braşov - Bacău şi a Autostrăzii Nordului.

Au fost și proteste din cauza lipsei infrastructurii. Sute de firme, primării, echipe sportive, personalităţi, sindicate, dar şi persoane fizice au întrerupt activitatea în 15 martie, timp de 15 minute, la ora 15.00, în cadrul protestului „România vrea autostrăzi”. A fost ziua în care omul de afaceri Ştefan Mandachi, iniţiatorul mișcării #șîeu, a inaugurat, în localitatea Cumpărătura, judeţul Suceava, primul metru de autostradă construit în Moldova.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Țiriac a plătit 7.500.000 € și vrea să fugă de tot într-o destinație total surprinzătoare, după ce și-a donat toată averea

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cum au reușit spionii ruși să țină în șah o țară întreagă: Infrastructura vitală a Georgiei a fost compromisă de hackeri (Bloomberg)

Câți kilometri de autostradă și drum expres sunt în construcție în România. Sunt mai mulți decât au fost făcuți în ultimii 50 de ani

VIDEO Cum arată lucrările la primul tunel săpat pentru o autostradă din România. Autostrada Sibiu-Pitești va avea 8 tuneluri în total

Războiul lui Putin poate provoca un dezastru în Rusia: Moscova riscă să rămână fără resurse esențiale stocate din perioada sovietică

Partenerii noștri