Live

CFR Călători vrea să cumpere 30 de trenuri noi cu finanțare de la BERD. „Nu putem aștepta achiziția ARF”

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

CFR Călători vrea să cumpere 30 de rame noi cu finanţare de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), a declarat joi directorul general CFR Călători, Traian Preoteasa, într-o conferinţă de presă, precizând că societatea „nu poate aştepta achiziţia Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF)”, prin care se derulează licitaţiile, transmite News.ro. 

„Am continuat programul de modernizări vagoane, chiar şi modernizările locomotivelor, avem probleme tehnice de a nu scoate la timp unităţi reparate. (...) Mai departe, ce vrem să facem: este clar că perioada trenurilor cu locomotivă şi vagoane este depăşită. În afară de faptul că ARF este intermediarul între noi şi Guvern, deci noi luăm subvenţia de la ARF, este şi orgamismul abilitat cu achiziţii de material rulant nou şi a derulat şi derulează în continuare achiziţiile în ceea ce priveşte trenurile. Este clar că CFR Călători nu poate aştepta achiziţia ARF-ului. 

Am contactat Banca Europeană de Dezvoltare BERD, s-au depus documentaţiile necesare şi aşteptăm finanţarea şi în colaborare cu BERD şi cu uzine mari producătoare, intenţionăm să achiziţionăm în jur de 30 de rame noi. BERD nu finanţează decât achiziţiile de material rulant nou”, a declarat Preoteasa, care a precizat că o altă variantă era ca societatea să cumpere trenuri second hand. 

De asemenea, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat pe 6 aprilie 2023 contractele de finanţare pentru cele trei proiecte din PNRR pentru material rulant: 20 de trenuri electrice noi, 12 rame cu hidrogen şi 16 locomotive electrice. Spre deosebire de sectorul rutier, unde finanţarea din PNRR este din împrumuturi, pentru domeniul feroviar PNRR asigură granturi, bani gratis, nerambursabili. 

Pentru cele trei proiecte pentru achiziţia de material rulant, finanţarea efectivă din PNRR este de peste 1,5 miliarde lei (300 de milioane de euro): 550 milioane lei pentru 20 de trenuri electrice noi, 520 de milioane lei pentru 12 trenuri cu hidrogen şi 370 de milioane lei pentru 16 locomotive noi. 

În total, adăugând cofinanţarea de la buget, cele trei proiecte au o valoarea de 2,3 miliarde lei.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Criză de muncitori în construcții. Șantierul unde lucrează oameni din 4 județe, ca să ridice 100 de blocuri cu bani de la UE

Ciolacu îl vede pe Ilie Bolojan ca pe un partener de dialog al PSD, dacă ajunge președinte. Și PNL l-ar vrea premier, după alegeri

Sorin Grindeanu: Nu se va pierde niciun leu la transporturi din PNRR

Ciolacu, replică pentru Ciucă: Stă pe margine și critică. Ce spune premierul despre banii din PNRR

Partenerii noștri