Ce drepturi au pasagerii în cazul curselor anulate. În ce condiții vă primiți banii înapoi
Europenii care au cumpărat bilete de avion, tren, autocar sau vapor, dar nu le mai pot folosi, din cauza restricțiilor impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus,își pot primi banii înapoi, în anumite situații. Comisia Europeană a publicat astăzi un set de linii directoare pentru a se asigura că drepturile pasagerilor sunt aplicate într-un mod coerent pe tot teritoriul Uniunii Europene.
Astfel, în cazul anulării curselor, furnizorul de transport trebuie să ramburseze sau să îndrume pasagerii către alte rute. Dacă pasagerii decid să își anuleze călătoria din proprie inițiativă, rambursarea biletului depinde de tipul acestuia, iar companiile pot oferi vouchere pentru folosire ulterioară.
„Având în vedere anulările în masă și întârzierile cu care se confruntă atât pasagerii cât și operatorii de transport din cauza pandemiei de COVID-19, Comisia dorește să ofere o siguranță legislativă cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE”, a spus comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.
Declarația vine în condițiile în care guvernele statelor membre au introdus diferite măsuri, inclusiv restricții de călătorie și controale la frontieră.
„Liniile directoare de astăzi vor oferi claritatea necesară cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE într-o manieră coordonată, în întreaga Uniune. Continuăm să monitorizăm situația care evoluează rapid și, dacă va fi cazul, vom lua măsuri suplimentare”, a mai spus Vălean.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News