Autostrada Sibiu-Pitești. Luptă între drumari pentru cel mai mare contract din istoria CNAIR
Luptă crâncenă pe cel mai bănos contract din istoria Companiei de Drumuri. 15 firme și asocieri vor să construiască 37 de kilometri din Autostrada Sibiu-Pitești, potrivit unor surse Digi24.
Pe secțiunea dintre Cornetu și Tigveni trebuie construit un tunel dublu de 1,7 km la Poiana, 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări, adevărate provocări în arta construcției.
Compania de Drumuri estimează investiția la 5,8 miliarde de lei, adică aproape 1,2 miliarde de euro.
Ce firme s-au înscris în cursa pentru obținerea contractului
Valoarea mare a contractului este și cea care a atras atenția unor companii din afara Uniunii Europene. Zece dintre ofertele primite de CNAIR sunt de la firme din Turcia și China. În cursă s-au înscris și drumari din Italia, Grecia și Austria.
Unul dintre constructori, care speră să-și adjudece contractul, lucrează deja la realizarea unui lot din aceeași autostradă. Este vorba despre italienii de la Astaldi, care au în lucru secțiunea dintre Pitești și Curtea de Argeș.
Oferte au depus și austriecii de la Strabag, dar și italienii de la Pizzarotti, care în 3 decembrie vor da în trafic lotul 1 din autostrada Sebeș-Turda.
Și grecii de la Aktor s-au înscris în cursă, deși toate proiectele pe care le au în desfășurare în România sunt mult întârziate.
Finanțarea lucrărilor va fi asigurată din fonduri europene și bugetul de stat.
La începutul acestei luni, sefii de la Drumuri au pornit procesul pentru căutarea unui constructor și pentru cei aproape 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Este ultimul tronson care intră în procedura de achiziție publică, toate celelalte fiind scoase deja la licitație, în evaluare, proiectare sau execuție. Și acesta este un tronson greu. Pe 50 la sută din traseu vor fi lucrări de artă: poduri, viaducte, tuneluri. De altfel, este al doilea lot a cărui construcție este estimată la circa un miliard de euro. Șefii de la Drumuri estimează că proiectarea celor circa 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu va dura cel mult 2 ani, iar lucrările efective se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni.
Cel mai important tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești rămâne, însă, cel dintre Cornetu și Tigveni, care are o lungime de 37 de kilometri. Fără el, traficul ar continua să treacă prin Râmnicu Vâlcea, adică tot peste Dealul Negru.
Telemedicină cu scandal. Șase aparate de radiologie noi zac nefolosite în spitalele din Bihor
Premieră în România: Luciul apei Mării Negre a fost scos la licitație
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Se vinde o fostă vilă a lui Ceaușescu. Cât cere statul pe clădire
Una dintre emblematicele jachete din piele ale lui Michael Jackson a fost vândută la licitație
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
Editor : Luana Pavaluca
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News