Live

Autostrada Sibiu-Pitești. Grindeanu anunță că pot începe procedurile de semnare a contractului pentru ultima secțiune, Cornetu-Tigveni

Data publicării:
Segmentul Cornetu-Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești este cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor ani Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru construirea ultimei secțiuni a Autostrăzii Sibiu-Pitești, Cornetu-Tigveni, așa că pot începe procedurile pentru semnarea contractului, a anunțat joi ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secţiuni a Autostrăzii Sibiu-Piteşti! CNSC a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi", a scris, pe Facebook, Grindeanu.

Potrivit contractului în valoare de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), finanţat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secţiunii Cornetu-Tigveni vor fi construite: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1,7 km/ galerie, 2 noduri rutiere (Cornetu şi Văleni) şi un ecoduct în zona localităţii Călineşti, a reamintit ministrul.

Este cel mai mare contract de infrastructură din România și a ajuns pe mâna unui constructor italian, care lucrează deja la tronsonul dinspre Pitești al aceleași autostrăzi. Asocierea româno-italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare şi 45 de luni execuţie), adică undeva în 2027. Însă sunt riscuri mari, pentru că studiul de fezabilitate este vechi, din 2008, iar situația din teren poate fi diferită.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea în total o lungime de peste 122 de km şi va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean. 

Cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș trebuie să fie gata în 2025. Cel mai avansat lot este cel dintre Sibiu și Boița, unde lucrează un drumar din Austria. Constructorul austriac a început lucrările în martie și la cei circa 10 kilometri dintre Tigveni și Curtea de Argeș, care au termen de finalizare 2027. Un an mai târziu ar trebui să fie gata și cei 31 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Acest tronson va fi construit de un drumar turc.

Editor : Luana Pavaluca

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Numit "cerșetor" în România, Doroftei s-a întors în țară și vrea să "rupă norii" cu noua afacere: "M-au înnebunit cu telefoanele"

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Ce spune Marcel Ciolacu despre plecarea de la șefia PSD dacă nu intră în turul doi al prezidențialelor

Alegeri prezidențiale 2024. Cine sunt cei 14 candidaţi la scrutinul de duminică și în ce ordine sunt pe buletinul de vot

Traian Băsescu, apel pentru susținerea lui Lasconi. „Cel mai bine plasat candidat de dreapta poate intra în turul 2, cu o condiție”

Grindeanu, după ce a mers cu primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani: Urmează să vină și alte 37 de garnituri noi

Partenerii noștri