Live

Autostradă fără umbrelă. Ploile „torențiale”, vinovate de alunecări de teren

Data publicării:

Șeful Companiei de Drumuri, Narcis Neaga, dă vina pe „ploi de 45 de zile, fără precedent”, aproape tropicale, pentru a explica alunecări importante, apărute duminică noaptea pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva, lotul 4 în vecinătatea Mureșului. Tot Narcis Neaga a condus compania de autostrăzi când pe un alt sector de autostrădă, respectiv lotul 3 din Sibiu Orăștie, apăreau distrugeri ale carosabilului din cauza apei care băltea în corpul autostrăzii.

Într-un interviu acordat DCNews.ro, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) a informat că duminică noaptea a avut loc o alunecare de teren pe șantierul Autostrăzii A1, pe tronsonul Lugoj – Deva.

”Alunecarea de teren s-a produs în același loc ca precedenta. Cea de acum o lună fusese remediată de constructor. Ele au loc pe fondul unor ploi abundente, ploi de 45 de zile, fără precedent”, a declarat Neaga.

Cătălin Drulă, deputat USR și fost consilier al fostului premier, Dacian Cioloș, pe probleme de infrastructură îl contrazice însă pe șeful CNAIR.

„Realitatea (este că - n.red.) alunecarea inițială nu a fost remediată de constructor (...) nu au avut loc ploi abundente, fără precedent, în ultimele 45 de zile. E o minciună sfruntată - vremea a fost mai degrabă uscată și cu precipitații sub media anuală (...) nu s-a produs o nouă alunecare de teren. Zona afectată e aceeași, dar s-a început în sfârșit, după aproape 2 luni, degajarea materialului ceea ce evident duce la noi scurgeri”, spune într-o postare pe un site de socializare Cătălin Drulă.

Sectorul de autostradă care înregistrează alunecări este săpat în coasta unui deal, aflat pe malul Mureșului. Constructorul secțiunii, firma autohtonă Spedition UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, a propus inițial mutarea traseului către o zonă morfologic mai sigură. Propunerea lui Umbrărescu a fost respinsă de către CNAIR și acesta s-a văzut obligat să realizeze autostrada pe aliniamentul impus lui.

O situația oarecum similară a avut loc și pe lotul 3 din autostrada Sibiu Orăștie, alte porțiune distrusă pe sute de metri care a trebuit refăcută local. Acolo s-a propus realizarea unui tunel în loc de deblee (săpături în deal) însă, iarăși, propunerile au fost respinse de CNAIR, cu consecințe grave.

Autostrada a trebui închisă, vechiul asfalt frezat, montate sisteme de drenaj a apelor din subteran. iar lucrările au durat luni de zile.

Nu este prima dată când versanții dealului din apropierea localității Șoimuș o iau la vale. Poze difuzate de-a lungul ultimilor ani arată alunecări repetate în acele puncte, în pofida interventiilor constructorului.

„Scopul dezinformării: coaserea cu ață albă a unei explicații privind eșecul de terminare a celor 100km promiși de autostradă”, spune Cătălin Drulă, după ce, zilele trecute, premierul Viorica Dăncilă l-a amenințat pe Narcis Neaga cu demiterea dacă nu va preda până la finele anului 100 de kilometri de autostradă.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO Lucrările la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, aproape de final. Cum arată și când se va deschide circulaţia

Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila. „Această rețetă asfaltică nouă este mai dură”

CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2. Cum va funcționa măsura de siguranță

CNAIR: Conexiunea dintre A0 și DN2 în zona Afumaţi se va putea face anul acesta

Partenerii noștri