Live

Autostrada Ploiești-Brașov făcută de o companie din China? R. Cuc, la Digi24: Nu știu, așa am auzit și eu

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Răzvan Cuc a vorbit la Digi24 despre autostrăzile sau segmentele de autostradă făcute în sistem Parteneriat Public-Privat. Ministrul Transporturilor, spune că pe aceste tronsoane românii „probabil” vor plăti taxe de intrare, dar nu a menționat o sumă. Întrebat de jurnalistul Cosmin Prelipceanu, realizatorul „Jurnalului de Seară”, despre posibilitatea ca autostrada Ploiești-Brașov să fie făcută de o companie chineză, Răzvan Cuc a oferit un răspuns surprinzător pentru un ministrul al... Transporturilor: „Pfuuu, nu știu, așa am auzit și eu”.

Cosmin Prelipceanu, jurnalist Digi24: La Parteneriatul Public Privat întotdeauna există suspiciuni de corupție, pentru că fondurile europene trebuie verificate de finanțator, adică de UE, la PPP este vorba despre capacitatea Guvernului de a urmări felul în care sunt consumați banii și știm că Guvernul României nu este cel mai bun administrator.

Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: Nu, asta e o supoziție. Vă spun sigur că aceeași atenție se alocă pentru cheltuirea banului în general. Știți că la sistemul PPP investitorul vine cu o mare parte de finanțare.

Cosmin Prelipceanu: Spuneți că pe Autostrada Unirii un segment va fi în Parteneriat Public Privat, un altul va fi făcut cu fonduri europene. Când vom merge cu mașina, pe segmentul făcut în sistem PPP va trebui să plătim taxă, nu?

Răzvan Cuc: Depinde de cum este hotărârea de Guvern. Nu gestionez eu această problematică. Probabil va fi o taxă. Așa se plătește pe sectoare care sunt făcute în PPP. Indiferent de situație, trebuie să avem autostrăzi în România.

Cosmin Prelipceanu: Și pe Ploiești - Brașov se face în sistem PPP, deci vom plăti taxă.

Răzvan Cuc: Asta am spus. Nu pot să vă dau detalii din proiect. Vă poate spune domnul Ghizdeanu de la prognoză, pentru că el a lucrat la acest proiect. Noi, la ministerul Transporturilor i-am asigurat doar suportul din punct de vedere tehnic.

Cosmin Prelipceanu: Cu o companie din China?

Răzvan Cuc: Pfuuu, nu știu, așa am auzit și eu. Eu nu am discutat cu...

Cosmin Prelipceanu: Nu, nu, nu cred asta. Doamna prim-ministru a spus că este vorba despre discuții avansate cu o companie din China.

Răzvan Cuc: Este un consorțiu, o companie din China, un joint-venture, o asociere cu altă companie. Dar încă o dată. Nu gestionez eu...

Cosmin Prelipceanu: Chinezii vor să vină cu muncitorii lor.

Răzvan Cuc: Da, foarte bine...

Cosmin Prelipceanu: Suntem de acord?

Răzvan Cuc: Păiii... Stați două secunde. Nu cred că suntem foarte atenţi la un aspect, noi avem o problemă pe piaţa forţei de muncă foarte mare, la constructori. Dacă în trecut constructorii români au fost scoşi, ca să spun aşa, din joc, pe anumite considerente şi au fost scoşi din joc de către justiţie, iată că ne-am trezit să mai avem un singur constructor. Şi ce vedem? Iată că vin nişte constructori şmecheri care vin cu un laptop şi două mape la subraţ şi au subcontractat lucrările la antreprenorii români

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Fostul președinte francez Nicolas Sarkozy, condamnat definitiv pentru corupţie şi trafic de influenţă

De ce îi amenință Xi Jinping pe propriii săi aliați, după ce și-a eliminat rivalii din armată: „Să întoarcem cuțitul spre interior”

Netanyahu depune mărturie pentru prima dată în procesul în care este acuzat de corupție. Cum se apără premierul israelian

Corupția, în creștere în Rusia: procurorul general anunță cu 30% mai multe cazuri de funcționari prinși luând mită comparativ cu 2023

Partenerii noștri