Live

Asociația Pro Infrastructură avertizează că proiecte importante sunt subfinanțate în 2020

Data publicării:
Foto: Captura Digi24

Asociația Pro Infrastructură susține că mai multe proiecte importante, care la nivel declarativ sunt considerate priorități, sunt subfinanțate prin legea bugetului de stat. Printre ele se numără Centura Bacăului, podul peste Dunăre de la Brăila, sau drumul expres Craiova-Pitești.

„Președintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa”, scriu cei de la Pro Infrastructura, într-un mesaj pe Facebook.

Astfel, pentru mai multe proiecte importante sunt alocate sume insuficiente, în timp ce unele proiecte, unde licitațiile sunt suspendate, ar beneficia de o finanțare mai mare.

„Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești”, se arată în aceeași postare.

Editor: Robert Kiss

 

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO. Sorin Grindeanu: S-a deschis circulația pe încă un tronson al drumului expres Craiova-Pitești

Un șofer din București a doborât recordul de viteză pe Drumul Expres 12 Craiova-Pitești

CNAIR: Încă 30 de kilometri din drumul expres Craiova-Pitești ar urma să fie deschiși până la finalul anului, dacă nu plouă prea mult

Joi se inaugurează încă 21 de kilometri din Drumul Expres Craiova-Pitești. Șoferii salvează până la o oră

Partenerii noștri