Aproape 100 de trenuri vor fi anulate de la 1 martie
Aproape 100 de trenuri vor fi scoase din circulaţie de luna viitoare. Decizia CFR îi loveşte în plin pe navetişti, pentru care trenul era cea mai rapidă şi ieftină cale de a ajunge spre serviciu. Conducerea CFR Călători susţine că rutele desființate nu mai erau rentabile. Vestea nu a ajuns însă până în gări, unde angajaţii încă vând abonamente pentru cursele anulate.
„Mulțumim cerului”. Speranță în agricultură după seceta din ultimii ani
Pelerinaj la moaștele Sfântului Andrei, la Galați. Credincioșii s-au rugat pentru pace, sănătate și înțelepciune
Alegeri parlamentare 2024: Lecția votului pe care o predau vârstnicii României
Motivul șocant pentru care pensionarul din Galați a împins pe scări o mamă și pe bebelușul ei
Primul portavion de drone din Europa se construiește la Galați
Ministrul Mediului, după un weekend marcat de alerte meteo: „Am trecut cu bine peste acest ciclon. Prognoza meteo părea mai gravă”
Reportaj din satele lovite de inundații. Cum arată viața în containerele devenite „acasă” pentru sute de familii de sinistrați
Tragedie evitată: O femeie și copilul său, aproape să fie spulberați de o mașină pe trecerea de pietoni
Dezastrul lăsat în urma inundațiilor. Un drum național este închis. Ciobani cu o turmă de oi sunt blocați de 3 zile
- Abonament pe Buzău-Mărăşeşti pentru luna martie pot să fac?
- Numai cu 30 de zile înainte, nu mai mult.
- De la 1 martie. Sunt mai puţin de 30 de zile.
- Da, se poate.
- Să-mi spuneţi cât costă? 273?
- Da.
Surprinzător este că trenul nu va mai circula de la 1 martie. Este unul dintre cele patru trenuri de călători din regionala CFR Galaţi care vor fi anulate sau îşi reduc orarul de mers pentru că circulă cu mai puțin de 10 pasageri pe vagon.
„Mi se pare normal, dacă nu au eficienţă, e normal”, spune un călător.
„Văd şi în judeţul nostru tren cu un vagon, deja se vede clar o scădere”, recunoaște un alt călător.
Reporter: Deci nu sunteţi mulţumit de servicii?
- Nu, nu, clar că nu.
De luna viitoare dispar şi șase trenuri regio care circulă zilnic între Simeria și Hunedoara, una dintre cele mai vechi căi ferate din țară. Cei 18 km de cale ferată între Simeria și Hunedoara au fost construiți între anii 1883 și 1884. O sută de ani mai târziu, calea ferată care leagă cele două localități a fost electrificată.
Alte două trenuri care vor fi eliminate pleacă tot din gara Simeria, spre Teiuș, în județul Alba. Oamenii care circulă zilnic cu ele spun că nu vor avea de acum înainte altă legatură la fel de ușoară și de ieftină.
„Nu e normal să-l scoată, sunt oameni care merg cu trenul și nu au cu ce să meargă”, e de părere un călător.
„Și-așa sunt destul de puține trenuri și este destul de dificil să ajungi la destinație”, confirmă un altul.
Sindicaliştii acuză CFR că a luat decizia suspendării unor rute fără să facă o analiză. „Un tren de navetă care era foarte aglomerat, un tren de navetă pentru cfr-iști, o să fie scos începând din data de 1 martie. Este afectat personalul care face naveta”, spune Nicolae Siladie, președintele sindicatului CFR Călători.
În plus, sindicaliștii susţin că rutele anulate acum de conducerea CFR au rămas fără călători din cauza condiţiilor proaste din trenuri.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News