Live

Parlamentul European a aprobat încetarea vânzării de automobile noi cu motoare termice începând din 2035

Data actualizării: Data publicării:
Mașinile cu motor termic nu vor mai putea fi vândute în UE începând cu 2035. Foto: Profimedia Images

Parlamentul European a aprobat, marţi, printr-un vot final, regulamentul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035, informează Agerpres.

"Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor", a declarat eurodeputatul olandez Jan Huitema, care este raportor pe acest proiect.

Noua legislaţie stabileşte are ca scop reducerea emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100%. Obiectivele intermediare pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

Regulamentul prevede însă că producătorii care au o producție mică anuală (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035. 

Pe de altă parte, vor fi promovate stimulentele pentru producătorii de vehicule cu emisii zero sau cu emisii scăzute, precum cele electrice sau hibride performante. 

Între 2025 şi 2029, valoarea de referinţă pentru mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero şi cu emisii scăzute va fi de 25% pentru vânzarea de autoturisme noi şi de 17% pentru camionetele noi, urmând să fie eliminată din 2030.

Din doi în doi ani, începând cu sfârşitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilităţii rutiere cu emisii zero.

După votul final din Parlamentul European, textul va trebui să fie aprobat oficial şi de Consiliu, urmând să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la scurt timp după aceasta.

Editor : D.R.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Viktor Orban: Grupul politic Patrioți pentru Europa va schimba tot la Bruxelles, cum a făcut Donald Trump în SUA

Exodul brandurilor occidentale de pe cea mai mare piață auto din lume. Evoluție catastrofală pentru producătorii străini în China

Giorgia Meloni demisionează din funcția de președinte al grupului Conservatorilor și Reformiștilor Europeni

Un europarlamentar român, în topul celor care câștigă cel mai bine în noul Parlament European

Partenerii noștri