Parlamentul a votat pentru Autostrada A8, a „Unirii”
Proiectul Autostrăzii Unirii, așa cum a fost supranumită A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, a fost aprobat printr-o lege în Parlament.
Campania electorală nu a ajuns în cătunele din munți: „N-am știut”
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Proiectul a trecut cu votul a 269 de deputați. Legea adoptată prevede ca autostrada va avea o lungime de 320 de km și va porni de la granița cu Republica Moldova, unde va începe cu un pod peste Prut. Autostrada va fi făcută din fonduri europene iar proiectul trebuie să demareze în 30 de zile de la promulgarea legii de către președinte.
Proiectul a fost inițiat de parlamentari ai PMP, dar a avut susținerea tuturor formaţiunilor politice. Autostrada A8 începe la graniţa de est printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.
Varujan Vosganian, vicepreședinte ALDE, a spus miercuri în plen că parlamentarii din partidul său nu vor vota legea bugetului de stat pe anul viitor dacă acesta nu va include finanțare pentru A8. Proiectul a fost votat de PNL. Au existat două voturi împotrivă, unul de la PSD, altul de la UDMR și o abținere, de la USR.
Deși este un proiect care figurează în Master Planul de Transporturi, Guvernul insistă ca realizarea autostrăzii Târgu Mureș - Iași să se facă prin PPP (parteneriat public privat). Oficiali ai Ministerului Transporturilor pretind că legarea Moldovei de Transilvania prin Târgu Neamț – Bicaz ar fi prea scumpă. Doar sectorul Târgu Neamț - Mureș ar costa șapte miliarde de euro. Aceasta deși nu s-a făcut niciodată un studiu de fezabilitate solid care să dea prețul. Ca urmare - se sugerează, legătura ar trebui asigurată pe la Bacău – Brașov. Suspiciunile publice sunt că astfel se dorește dirijarea traficului pe ruta București - Moldova pe Valea Prahovei pentru rentabilizarea PPP Ploiești – Brașov.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News