Live

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 38%, în primele două luni din 2023. Maşinile "verzi" au o cotă de piaţă de peste 20%

Data publicării:
Autoturismele "verzi" au ajuns la o cotă de piaţă de 20,6% după primele două luni din 2023. Foto: Profimedia Images

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au înregistrat o creştere de 37,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar pe segmentul autoturismelor "verzi" s-a raportat o majorare cu 63,2%, arată datele publicate, luni, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), informează Agerpres.

Pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia - cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu:

  • Renault (3.058 unităţi);
  • Ford (1.694 unităţi);
  • Toyota (1.555 unităţi);
  • Hyundai (1.550 unităţi);
  • Mercedes Benz (1.497 unităţi);
  • Volkswagen (1.402 unităţi);
  • Skoda (1.373 unităţi);
  • BMW (868 unităţi);
  • Suzuki (671 unităţi).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deţinută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%.

În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,6% din total.

Autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel.

În această marjă, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022.

La începutul anului, achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022.

Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele:

  • Dacia Spring - cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an);
  • Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022);
  • Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%);
  • Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%);
  • Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior).

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme cuprinde următoarele modele:

  • Ford Kuga (121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent);
  • Mazda CX 60 (70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022);
  • Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%);
  • BMW X5 (54 unităţi, +116%);
  • Hyundai Tucson (54 unităţi, +14,9%).

La capitolul tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme, în primele două luni ale anului în curs, persoanele juridice au reprezentat 57%, iar diferenţa de 43% a revenit persoanelor fizice.

Editor : D.R.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Exodul brandurilor occidentale de pe cea mai mare piață auto din lume. Evoluție catastrofală pentru producătorii străini în China

Mașini distruse de copacii căzuți din cauza vântului, în Piatra-Neamț. A fost emis mesaj RO-ALERT

Comisia Europeană nu vrea să relaxeze limitele de emisii de CO2 ale mașinilor, care vor fi impuse din 2025

Grupul PPE din Parlamentul European cere revizuirea deciziei de a interzice mașinile pe benzină sau motorină

Partenerii noștri