Live

Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele ce au plătit ramburs produsele comandate online

Data publicării:
Foto: Profimedia

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, spune că prevederea conform căreia firmele de curierat ar urma să raporteze la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs pentru produsele comandate online vizează o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor.

Prevederea se află în Ordonanţa de urgenţă aprobată, miercuri, de Guvern cu privire la facilitatea temporară a scutirii de la plata impozitului şi a taxelor pentru majorarea voluntară a salariului minim cu 200 de lei.

Avem în România o creştere economică importantă, dar rămâne această provocare a colectării de taxe şi impozite şi aici, din păcate, nu stăm la fel de bine, ca atare eforturile pe care Guvernul trebuie să le facă şi în conformitate cu obligaţiile pe care le are la nivel european şi în conformitate cu potenţialul pe care România îl deţine în acest sens să facă toate demersurile legale astfel încât taxele şi impozitele să fie plătite de toată lumea. Practic, putem să privim acest mod de a gestiona această chestiune într-un mod similar cu ceea ce se întâmplă cu Radarul Mărfurilor. Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă, a explicat Cărbunaru, la finalul şedinţei de Guvern, potrivit Agerpres.

El s-a declarat convins că normele de aplicare vor detalia procedura în acest caz.

O astfel de măsură, alături de alte măsuri care deja de la 1 aprilie se aplică în relaţia business to business şi care de la 1 iulie vor deveni obligatorii în România, mă refer aici la factura electronică, va contribui alături de alte măsuri, inclusiv digitalizarea ANAF, la posibilitatea ca statul român să poată colecta taxele inclusiv din zona comerţului care se efectuează, aşa cum se întâmplă în orice ţară civilizată, a spus Cărbunaru.

El a fost întrebat dacă a fost solicitată o opinie de la protecţia datelor.

Ca fiecare act normativ pe care îl discutăm în Guvernul României, toate avizele necesare sunt luate de la iniţiatorii care fac acest demers. Din câte cunosc, nu sunt observaţii pe acest proiect nici de la Ministerul Muncii, nici de la Ministerul Justiţiei, nici de la Consiliul Legislativ. Avem de asemenea avize de la Ministerul Sănătăţii, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea Naţională de Supraveghere a prelucrării Datelor cu Caracter Personal, inclusiv Consiliul Economic şi Social, a răspuns Cărbunaru.

Purtătorul de cuvânt al Executivului a adăugat că, după publicarea în Monitorul Oficial a Ordonanţei care cuprinde şi reglementarea în zona comerţului electronic, intrarea în vigoare se va face la data menţionată în actul normativ.

El a mai spus că există o diferenţă destul de mare între taxele pe care Guvernul ar urma să le încaseze şi cele încasate.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

S-a cerut o măsură radicală, înaintea pronunțării deciziei de un trilion de euro: ”Să oprească tot. Mulți vor muri”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

ANAF a primit peste 100.000 de cereri de amnistie fiscală. Câți bani vrea să strângă Ministerul de Finanțe

Guvernul reglementează formularul e-DU pentru impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice

Mihai Sebe, fost șef al Fiscului în județul Giurgiu, a fost trimis în judecată sub acuzația de trafic de influență, anunță DNA

Poşta Română a început distribuirea scrisorilor privind amnistia fiscală. Câți români pot beneficia de anularea unor datorii la stat

Partenerii noștri