Românii cumpără mai multe produse românești decât în anii trecuți. Ce alimente preferă și de ce sunt mai căutate decât cele străine
Produsele românești din rafturile magazinelor sunt cu 30% mai căutate decât în anii precedenți, conform studiului realizat de Cooperativa Țara Mea. Printre cele mai cumpărate alimente produse în România se numără seminţele şi uleiul de floarea soarelui, ouăle, brânzeturile şi lactatele, făina şi murăturile.
Sursa citată semnalează că preferinţa românilor intervievaţi la raft pentru produsele româneşti a crescut, în detrimentul celor fabricate în afara ţării, în special în rândul publicului tânăr şi al celui de vârstă medie, 30-50 de ani.
„Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată, probabil datorită faptului că, pe acest segment, reţetele româneşti nu au concurenţă”, se arată în comunicatul citat de Agerpres.
Publicul intervievat, în general fidel produselor româneşti, a declarat în unanimitate că se observă o creştere substanţială a calităţii produselor, precum şi a modului de ambalare, care „începe să concureze cu mărcile internaţionale”.
„Porcul românesc trebuie crescut româneşte ca să aibă gustul copilăriei noastre”
Studiul, făcut pe 1.200 de cumpărători, relevă faptul că românii observă diferenţa dintre produsele româneşti şi produsele fabricate în România. Mai mult, aceştia îşi doresc să fie informaţi corect şi vizibil şi să aibă acces la produse 100% româneşti.
Printre motivele invocate se numără: „porcul românesc trebuie crescut româneşte ca să aibă gustul copilăriei noastre”, „varza şi roşiile trebuie să aibă seminţe româneşti, nu numai să fie cultivate pe pământ românesc, ca să fie autentice” și „mi-aş dori să ştiu că roşiile din care e făcut bulionul provin din România”.
„Este o surpriză plăcută şi un adevăr. Au fost cazuri în care fermierii s-au orientat către soiuri de legume provenite din afara României, pentru că productivitatea acestora este mult mai mare. Au fost şi cazuri în care legumele 100% româneşti au rămas nevândute în magazine, pentru că forma lor nu era la fel de perfectă ca a celor străine”, a explicat președintele cooperativei.
„Este un efort comun, al producătorilor, al cooperativei dar şi al consumatorilor. Este mai scump, dar nu imposibil să facem produse cu ingrediente 100% româneşti, dar întrebarea este: vor fi cumpărate? Suntem optimişti în urma acestui studiu şi credem că, în acest ritm, ne putem dezvolta armonios, atât ca brand, cât şi ca ţară”, s-a arătat în comunicat.
Editor : Raul Nețoiu
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News