Live

Consiliul UE a aprobat o lege care permite instalarea mai multor stații de încărcare a mașinilor electrice în Europa

Data actualizării: Data publicării:
Din 2025, trebuie instalate staţii de reîncărcare rapidă de cel puţin 150 kW pentru autoturisme şi camionete la fiecare 60 km de-a lungul principalelor coridoare de transport ale UE. Foto: Profimedia Images

În Europa vor fi instalate, în următorii ani, mai multe staţii de reîncărcare şi de realimentare cu combustibili alternativi, ca urmare a adoptării, marți, a Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), ceea ce va permite sectorului transporturilor să îşi reducă în mod semnificativ amprenta de carbon, informează un comunicat de presă al Consiliului UE.

„Noua lege reprezintă o etapă importantă a politicii noastre Pregătiţi pentru 55, care prevede o capacitate publică de reîncărcare mai mare pe străzile oraşelor şi de-a lungul autostrăzilor din întreaga Europă. Suntem optimişti că, în viitorul apropiat, cetăţenii îşi vor putea încărca autoturismele electrice la fel de uşor ca în prezent în staţiile de benzină tradiţionale”, a declarat, citat de Agerpres, ministrul spaniol al Transporturilor, Raquel Sanchez Jimenez.

Printre principalele obiective specifice de implementare care vor trebui îndeplinite în 2025 sau 2030 se numără acela că, începând din 2025, trebuie instalate staţii de reîncărcare rapidă de cel puţin 150 kW pentru autoturisme şi camionete la fiecare 60 km de-a lungul principalelor coridoare de transport ale UE, aşa-numita „reţea transeuropeană de transport (TEN-T)”. De asemenea, staţiile de reîncărcare pentru vehicule grele cu o putere de ieşire de minimum 350 kW trebuie instalate la fiecare 60 km de-a lungul reţelei centrale TEN-T şi la fiecare 100 km în reţeaua globală TEN-T mai mare începând cu 2025, cu o acoperire completă a reţelei până în 2030.

În plus, staţii de realimentare cu hidrogen care deservesc atât autoturisme, cât şi camioane trebuie instalate începând cu 2030 în toate nodurile urbane şi la fiecare 200 km de-a lungul reţelei centrale TEN-T.

Similar, porturile maritime care primesc un număr minim de nave mari de pasageri sau nave-container trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru astfel de nave până în 2030 iar aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staţionate până în 2025 şi la toate poziţiile de staţionare la distanţă până în 2030.

Utilizatorii de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen trebuie să poată plăti cu uşurinţă la punctele de reîncărcare sau de realimentare cu carduri de plată sau dispozitive fără contact, fără a fi nevoie de abonament şi în condiţii de transparenţă deplină a preţurilor. La rândul lor, operatorii punctelor de reîncărcare sau de realimentare trebuie să furnizeze consumatorilor informaţii complete prin mijloace electronice cu privire la disponibilitatea, timpul de aşteptare sau preţul la diferite staţii.

În urma adoptării oficiale de astăzi de către Consiliu, noul regulament va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE după vară şi va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării. Noile norme se vor aplica începând cu şase luni de la intrarea în vigoare a regulamentului. 

Editor : M.L.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"La 7 ani i-am spus tatălui meu că o să mă mărit cu un fotbalist de la Dinamo". După 20 de ani, i s-a împlinit visul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

China cere Franţei să împingă Comisia Europeană către o soluţie convenabilă pentru comerţul cu vehiculele electrice

Suma uriașă pe care trebuie să o cheltuie UE în fiecare an pentru a ajunge la emisii zero în transport

Rusia redenumește divizia care se ocupă de relațiile cu UE și NATO: Departamentul Problemelor Europene

Kim Jong-un îl laudă pe Viktor Orban că se opune Uniunii Europene. „Ungaria nu se teme de amenințările imperialismului”

Partenerii noștri