Și partenerii UBER pot fi scoși din sărite: ”Am fost frustat că a trebuit să îi dau cinci stele”
În spatele imaginii lor politicoase, amabile, prietenoase, șoferii UBER rămân oameni cu sensibilitățile lor. Deranjați de impolitețe, de mizerie, de agresivitate. Digi24.ro a stat de vorbă cu câți parteneri UBER pentru a înțelege ce se ascunde în spate.
Curățenia pare a fi una dintre principalele sensibilități ale șoferilor. ”Singurul lucru care mă deranjează este faptul că doresc mașini curate dar nu păstrează curățenia”, spune Mădălin. „Urcă sau coboară pe locurile din spate câte 2-3 persoane pe aceeași parte a mașinii când pot folosi ambele părți și pot limita murdărirea mașinii. Înțeleg doar la coborâre și doar dacă este trafic pe partea lui să folosească ușa de lângă bordură, dar îm celelalte situații nu mai înțeleg”, adaugă un coleg de-al lui.
Clienții în stare de ebrietate sau cei care susțin că șoferul îi ocolește prin București deliberat pentru a le lua mai mulți bani nu sunt o prezență de întâlnit doar în serviciile de taximetrie. ”I se pusese pata pe mine că îl ocolesc”, povestește George. „I-am spus că merg după navigația WAZE. Că, ori îmi spune pe unde să o iau, ori merg după WAZE. A spus că el plătește pentru UBER și nu pentru WAZE. I-am explicat că UBER nu indică mereu traseul corect, nu indică zonele aglomerate și că chiar cei de la UBER ne recomandă să folosim WAZE sau Google Maps. I-am explicat și că tariful este același. Nu m-am înțeles cu el și în final i-am explicat că e nepoliticos și că sunt nevoit să opresc cursa și să îl dau jos. Când a coborât a zis că el este unul dintrre fondatorii UBER și că a fost ultima mea zi de muncă”, mai spune George. „Am oprit cursa si din obișnuiță i-am dat cinci stele. A fost cea mai mare frustare a mea. Apoi, după un minut, îmi dădea tot el comandă. N-am acceptat-o și iarăși m-am ofticat că trebuie să o accept și să îi dau o stea. Am uitat să va zic că era în stare avansată de ebrietate”, adaugă șoferul UBER.
“Noi, care am încercat să folosim aplicaţia de navigaţie integrată am văzut cât poate fi de imprecisă. Şi din cauza ei au şi pasagerii de suferit. Am avut zilele trecute un pasager care ma aştepta la aproximativ 1km, şi am văzut că pe aplicaţia Uber arăta ca o să ajung în doua minute, dar aceasta nevăzând traficul aglomerat nu ştia că o să fac acel kilometru în 10 minute cum bine a aproximat Waze. Dar am fost inspirat şi am sunat pasagerul să-l informez de întarziere. Am semnalat inclusiv suportului Uber problema, dar o să mai treacă ceva apă pe Dunăre până o s-o ia în considerare. Ca şi problema anulărilor. De când s-a introdus afişarea destinaţiei si implicit costul cursei, tot mai mulţi şoferi anulează comenzi (cu riscul de a fi suspendaţi) după ce le acceptă şi văd că nu sunt atât de lungi pe cât şi-ar dori, ceea ce face pierderea încrederii clienţilor în serviciile oferite”.
Majoritar însă, experiențele sunt pozitive. Cum diferă clienții UBER de cei ai taxiurilor?
”Majoritatea clienților sunt educați. În UBER se urcă doar cei care au acces la tehnologie respectiv card bancar (totuți plata se poate face și cash - n.red.). În taximetere se urcă toți”, spune șoferii serviciului. Iar bacșișurile își spun peste tot cuvântul. ”M-a impresionat ultimul pasager pe care l-am dus fix o stație de autobuz (1km) și care pe lângă taxa minimă de 10 ron/plimbare mi-a mai lăsat tips (bacșis – n.red.) 5 lei”, spune șoferul.
Uneori apelează chiar taximetriști la acest serviciu. ”Încercase 20 de minute să găseasca un taxi și, negăsind, a chemat UBER care a ajuns în 4 minute. Am făcut amândoi haz de necaz”, spune șofer.
Frustările nu lipsesc și nu privesc doar clienții. „Oferim servicii superioare la un tarif mult mai mic în cea mia mare parte a timpului. Comisionul de 25% din încasări este enorm, având în vedere că în acele încasări se regăsește și combustibilul pus din banii mei, practic plătesc motorina cu 25% mai mult”, spune șoferul UBER.
La volan există și câteva reguli. Fără manele, fără țigară și fără conversații telefonice inutile. „Manele nu ascultăm oricum (și nici nu am avut solicitări, slavă Domnului), nevoia de țigară poate aștepta pânâ ajung la destinație, la fel și vorbitoul la telefon dacă nu este vreo urgență”, spune șoferul chestionat.
La finele fiecărei curse clienții UBER primesc un punctaj. Este posibil ca peste ceva timp clienții să fie chiar refuzați dacă au punctaj mic. Care sunt motivele pentru care clienții sunt depunctați, potrivit start-up.ro.
-
Stabilirea greșită a punctului de preluare în aplicație, deși aplicația permite mutarea pinului cu exactitate.
-
Trântitul ușilor.
-
Atunci când pasagerii nu folosesc portiera de pe partea lor, fie când urcă, fie când coboară, murdărind astfel mocheta de la mijloc.
-
Atitudine lipsită de respect față de șoferul partener.
-
Întârziatul mai mult de 3-4 minute, mai ales atunci când adresa este pe o stradă unde nu se poate staționa sau unde locurile de parcare sunt limitate.
Potrivit go4it.ro, UBER chiar dorește introducerea unui sistem de blocare a clienţilor. Acesta a debutat iniţial în Brazilia şi urmează să fie implementat în curând în Australia şi Noua Zeelandă începând cu data de 19 septembrie. Compania nu a dezvăluit încă dacă plănuieşte sau nu să aplice această politică la nivel global, însă probabil că va adapta un sistem de penalizări pentru fiecare regiune în parte.
Astfel clienții care obțin majoritar doar patru stele din cinci ar urma să fie bloicați de folosirea serviciilor UBER timp de șase luni. Oricum peste 90% dintre utilizatorii de UBER au scor de peste 4,5 steluţe. Sfatul reprezentanţilor UBER pentru clienţi este să fie politicoşi şi să nu facă mizerie sau dezordine în maşini pentru a-şi păstra scorul la un nivel ridicat.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News