O reparație la o mașină asigurată, de până la trei ori mai scumpă față de cea la una neasigurată
Un studiu realizat de UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România arată că lucrările de reparație la mașinile asigurate este de câteva ori mai scumpă față de cele efectuate la mașini fără asigurare.
Studiul a rumărit determinarea modului în care o unitate reparatoare auto execută o ofertă de reparaţie către un client, pe de-o parte în situaţia în care acesta are autovehiculul asigurat, iar pe de altă parte în cazul în care nu deţine asigurare. Astfel s-au constatat diferenţe de preţ foarte mari între cele două situaţii, potrivit 1asig.ro.
Astfel, dacă proprietarul unei maşini avariate Skoda Octavia, care nu are asigurare, va plăti un preţ mediu de 501,03 lei pentru revopsirea unei bare faţă (cel mai mic preţ: 336,13 lei şi cel mai mare preţ: 786,27 lei), în timp ce tariful mediu achitat de către un şofer care deţine asigurare este de 1505,42 lei (cel mai mic preţ: 1172,84 lei şi cel mai mare preţ: 1709,27 lei).
Iar pentru înlocuirea unui far dreapta, piesa originală, preţul mediu pentru maşina neasigurată este de 528,44 lei, în timp ce în cazul în care reparaţia se face prin poliţa de asigurare preţul mediu este de 814 lei.
Dacă aceeaşi maşină ajunge în service în vederea reparaţiei cu revopsire - Aripa dreaptă faţă, preţul mediu fără asigurare este de 552,5 lei, iar cu asigurare acesta urca la 1550,29 lei. Pentru revopsire bara spate tariful solicitat este de 503,15 lei fără asigurare şi 1750,65 lei dacă se face prin asigurator.
În studiu a fost analizată şi situaţia unui Mercedes Benz E - KLASSE. Pentru bara spate - înlocuire cu revopsire, preţul mediu practicat de unităţile reparatoare analizate, fără asigurare, este de 2.375,11 lei pentru piesa de înlocuit şi 704 lei pentru vopsitorie, în timp ce ofertă medie de reparaţie cu asigurare a fost de 5238,64 lei pentru piesa şi 2736,20 lei pentru vopsitorie.
"Încă de când a apărut legea RCA, piaţa de asigurări a observat nişte lacune, care în timp s-au propagat atât de tare încât astăzi asistăm la nişte creşteri nejustificate de preţuri. UNSAR a făcut un studiu, fiind alese întâmplător circa 30 de ateliere auto şi am încercat să observăm care este diferenţa dintre un asigurator care decontează o astfel de factură şi o persoană care merge fără asigurare, cu o avarie similară", a declarat, joi, Madalin ROŞU, Responsabil Secţiunea Auto din cadrul UNSAR, precizând că documentul arată pulsul pieţei reparaţiilor, putându-se atrage atenţia că există zone din legislaţie care trebuie îmbunătăţite în beneficiul consumatorului.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News