Live

Cum s-au descurcat vagoanele CFR Călători pe linia de 160 de kilometri la oră

Data publicării:

Trenurile au continuat și joi să circule cu o viteză inferioară celei de 40 kilometri la oră pe secțiunea de cale ferată modernizată Sighișoara Daneș pe care, miercuri, CFR SA spunea că se poate circula cu 160 kilometri la oră.

Laudă mare, rezultate puține, cel puțin deocamdată, până se definitivează modernizarea întregului Coridor IV feroviar de transport pan-european.

Deși CFR SA a anunțat miercuri că pe secțiunea Sighișoara-Daneș se poate circula cu 160 de kilometri la oră, trenurile CFR Călători nu au reușit joi să depășească viteza de 40 de kilometri la oră.

Cele cinci perechi de trenuri zilnice care circulă între cele două localități au avut nevoie de 16 minute ca să parcurgă cei 10 kilometri care le desparte. Media vitezei a fost astfel de 37,5 kilometri la oră, adică mult sub cea de pe întreaga rețea feroviară, cifrată la 50 kilometri la oră.

Digi24.ro a încercat, joi, să afle de la responsabilii CFR SA când se vor simți primele ameliorări în viteza de circulație a trenurilor pe coridorul IV de transport și, în particular, pe secțiunea modernizată. Aceștia nu au fost disponibili pentru a oferi informațiile cerute.

Deocamdată CFR SA a cheltuit sute de milioane de euro pe modernizări pe Coridorul IV iar rezultatele se lasă așteptate. Pentru secțiunea Sighișoara - Ațel, 28,22 kilometri, din care face parte și Sighișoara – Daneș se va cheltui în total 862,64 milioane lei, fără TVA.

Pe lângă lungimea mică a tronsonului modernizat de cale ferată, atingerea vitezei de 160 de kilometri la oră este dificilă și dintr-un alt motiv. În 2016 CFR Călători dispunea de doar 304 vagoane apte să circule cu 160 de kilometri la oră, din totalul de 2.283 vagoane deținute.

Reparația sectorului în cauză a fost de-a lungul timpului un subiect controversat. Pentru atingerea vitezei de 160 de kilometri la oră CFR SA a fost nevoită să reconstruiască calea ferată pe alt traseu care să aibă razele de curbură necesare, tuneluri mai late etc. Criticii proiectului au spus că banii au fost aruncați căci ar fi fost suficientă și atingerea unei viteze de circulație de 120 kilometri la oră.

Lucrările de modernizare a sectorului Sighișoara-Daneș au fost ample. ”Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante - Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel”, arăta CFR SA, joi, în comunicatul de presă.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament

Traficul feroviar, blocat 4 ore la Balota din cauza locomotivei trenului IRN 79 Arad - București. Întârzieri de până la 240 de minute

VIDEO Cum arată primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Azi a făcut prima călătorie

CFR Călători introduce în circulație primul tren electric nou, Alstom Coradia Stream. Pe ce rută va circula și cât costă un bilet

Partenerii noștri