Live

Ce mărci auto au căutat românii în 2018, pe internet

Data publicării:
Foto: Shutterstock

Volkswagen, Audi și BMW au fost în 2018 cele mai vândute mărci de pe Autovit.ro. Înmatriculările de mașini rulate din import au rămas la o medie lunară de 39.000 de unități, iar reînmatriculările au depășit pragul de 50.000 de unități în jumătate dintre luni. Segmentul SUV a atins noi cote record pe piața mașinilor noi, Dacia Duster fiind modelul cu cele mai mari vânzări.

Cele mai căutate branduri de mașini pe Autovit.ro în 2018 au rămas Volkswagen (peste 55 milioane de afișări), BMW și Audi. Din punct de vedere al modelului căutat, Volkswagen Passat a ținut primul loc în clasament.

În ceea ce privește piața auto locală, aceasta a fost marcată în 2018 de câteva tendințe care au contribuit la creșterea numărului de tranzacții realizate: segmentul SUV a atins noi cote record pe piața mașinilor noi, iar înmatriculările de mașini electrice au fost de cinci ori mai mari decât în anul anterior.

Per total, înmatriculările de mașini rulate din import au rămas la o medie lunară de 39.000 de unități, iar reînmatriculările au fost și mai mari, în jumătate dintre luni fiind depășit pragul de 50.000 de unități.

Volkswagen, BMW și Audi, cele mai căutate mașini

În 2018, 70% dintre mașinile vândute pe Autovit.ro au fost de la dealeri autorizați, în timp ce restul, de 30%, au provenit de la persoane fizice.

Cele mai căutate branduri de mașini pe Autovit.ro au rămas Volkswagen (peste 55 milioane de afisări), BMW și Audi.

Din punct de vedere al modelului căutat, Volkswagen Passat a ținut primul loc în clasament (11 milioane de afișări), fiind urmat de Audi A4 și BMW Seria 3.

Ce modele s-au vândut cel mai rapid

Dintre brandurile populare pe Autovit.ro, Dacia, Volkswagen și Opel s-au vândut și cel mai rapid. În medie, timpul de vânzare pentru modelele Dacia a fost de 17 zile, iar pentru celelalte două mărci de 19 zile.

Și autoturismele BMW, Audi, Ford, Skoda sau Renault s-au vândut rapid, anunțurile pentru aceste branduri fiind publicate timp de 20 de zile, în medie.

Tendințele anului 2018: SUV-uri și mașini electrice

Pe plan global, segmentul SUV s-a remarcat la nivelul Uniunii Europene, unde a depășit o cotă de piață de 30%. România s-a aliniat tendințelor internaționale, astfel că segmentul SUV a atins noi cote record pe piața mașinilor noi, Dacia Duster fiind modelul cu cele mai mari vânzări.

În plus, cota de piață a diesel-ului a scăzut de la 46% la 36% într-un an, mărcile germane premium având cea mai mare pondere a diesel-ului în total vânzări.

De asemenea, 2018 a fost cel mai bun an pentru mașinile electrice pe plan local, acesta finalizându-se cu peste 500 de înmatriculări. Numărul de stații de încărcare a crescut considerabil, iar înmatriculările de mașini 100% electrice au fost de aproape cinci ori mai mari decât în 2017.

Piața de mașini noi, record în august: 28.000 de unități înmatriculate

Anul acesta, piața de mașini noi a început cu 11.000 de mașini înscrise în circulație, pentru ca în august să se ajungă la un record de 28.000 de unități înmatriculate.

Noile norme de consum WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -WLTP - Procedura de Testare a Vehiculelor Ușoare), introduse la 1 septembrie, au determinat o creștere artificială deosebită a înmatriculărilor.

Totuși, după această perioadă de avânt, piața a cunoscut un declin dur, în septembrie fiind înscrise sub 3.000 de mașini, octombrie aducând o revenire parțială, cu 6.700.

De cealaltă parte, înmatriculările de mașini rulate din import au rămas la o medie lunară de 39.000 de unități, cu nici o lună de sub 30.000, iar la tranzacțiile cu mașini rulate pe plan intern (reînmatriculări) cifrele au fost și mai mari, în jumătate dintre luni fiind depășit pragul de 50.000 de unități.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Letonia a livrat Ucrainei 612 mașini confiscate de la șoferi băuți

Exodul brandurilor occidentale de pe cea mai mare piață auto din lume. Evoluție catastrofală pentru producătorii străini în China

Mașini distruse de copacii căzuți din cauza vântului, în Piatra-Neamț. A fost emis mesaj RO-ALERT

Comisia Europeană nu vrea să relaxeze limitele de emisii de CO2 ale mașinilor, care vor fi impuse din 2025

Partenerii noștri