România, pe lista scurtă pentru o nouă fabrică Volkswagen
România intră pe lista scurtă pentru noua fabrică Volkswagen din Estul Europei. Deşi iniţial ţara noastră părea scoasă din schema celui mai mare constructor de automobile din cauza infrastructurii proaste şi a lipsei de personal, mai multe surse apropiate situaţiei au declarat pentru publicația germană Automobilwoche că decizia nu a fost încă luată şi că România și Bulgaria s-ar putea lupta pentru a produce două dintre modelele constructorului german.
Luptă în industria auto
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
Grupul Volkswagen a confirmat recent că este în căutarea unui loc pentru o uzină Skoda în Estul Europei, la scurt timp după apariția unor informații în presa internațională.
Constructorul german nu a anunţat concret unde ar putea fi construită noua uzină și nici nu este foarte clar dacă oficialii grupului au inițiat deja discuții cu autoritățile din România și Bulgaria în acest sens.
Cert este că grupul Volkswagen a luat o decizie definitivă în privința viitoarei generații Passat, care va fi mutată în Cehia, în actuala uzină Skoda, pentru a face loc mașinilor electrice care vor intra în producție în Germania.
Cum Skoda are nevoie de noi spații industriale pentru modelele sale, iar salariile din Cehia au crescut la un nivel apropiat de țările vestice, a fost luată decizia de a construi o fabrică în Europa de Est.
În ceea ce privește locația, discuțiile vizează Bulgaria sau România, pe de o parte, pentru un proiect greenfield, sau Polonia și Ungaria, pentru un proiect de conversie a unei uzine de motoare existente, pentru a fabrica autoturisme integral.
Ceea ce este important pentru România este că se vorbește despre un proiect cu până la 5.000 de locuri de muncă, o investiție de până la 1 miliard de euro și o producție care va fi exportată aproape în totalitate.
Totuși, germanii au și o soluție de compromis în cazul în care niciuna dintre variante nu se va concretiza. O altă opțiune este ca grupul Volkswagen să transforme o uzina de motoare din Polonia sau din Ungaria în uzină pentru producția de mașini.
La noua uzină, indiferent unde se va construi, se vor produce după 2022 SUV-urile Skoda Karoq și Seat Ateca. În prezent, ambele modele sunt produse la uzina din Cehia.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News