Live

România, pe lista scurtă pentru o nouă fabrică Volkswagen

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/Getty Images

România intră pe lista scurtă pentru noua fabrică Volkswagen din Estul Europei. Deşi iniţial ţara noastră părea scoasă din schema celui mai mare constructor de automobile din cauza infrastructurii proaste şi a lipsei de personal, mai multe surse apropiate situaţiei au declarat pentru publicația germană Automobilwoche că decizia nu a fost încă luată şi că România și Bulgaria s-ar putea lupta pentru a produce două dintre modelele constructorului german.

Grupul Volkswagen a confirmat recent că este în căutarea unui loc pentru o uzină Skoda în Estul Europei, la scurt timp după apariția unor informații în presa internațională.

Constructorul german nu a anunţat concret unde ar putea fi construită noua uzină și nici nu este foarte clar dacă oficialii grupului au inițiat deja discuții cu autoritățile din România și Bulgaria în acest sens.

Cert este că grupul Volkswagen a luat o decizie definitivă în privința viitoarei generații Passat, care va fi mutată în Cehia, în actuala uzină Skoda, pentru a face loc mașinilor electrice care vor intra în producție în Germania.

Cum Skoda are nevoie de noi spații industriale pentru modelele sale, iar salariile din Cehia au crescut la un nivel apropiat de țările vestice, a fost luată decizia de a construi o fabrică în Europa de Est.

În ceea ce privește locația, discuțiile vizează Bulgaria sau România, pe de o parte, pentru un proiect greenfield, sau Polonia și Ungaria, pentru un proiect de conversie a unei uzine de motoare existente, pentru a fabrica autoturisme integral.

Ceea ce este important pentru România este că se vorbește despre un proiect cu până la 5.000 de locuri de muncă, o investiție de până la 1 miliard de euro și o producție care va fi exportată aproape în totalitate.

Totuși, germanii au și o soluție de compromis în cazul în care niciuna dintre variante nu se va concretiza. O altă opțiune este ca grupul Volkswagen să transforme o uzina de motoare din Polonia sau din Ungaria în uzină pentru producția de mașini.

La noua uzină, indiferent unde se va construi, se vor produce după 2022 SUV-urile Skoda Karoq și Seat Ateca. În prezent, ambele modele sunt produse la uzina din Cehia.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Angajații Volkswagen se oferă să accepte reducerea salariilor, cu condiția să nu fie închise fabricile din Germania

Confruntări între angajați și conducere la Volkswagen, pe fondul scăderii vertiginoase a profiturilor. Marasmul industriei auto germane

Restructurări masive la cel mai important constructor auto din Europa: cel puțin trei fabrici închise, zeci de mii de concedieri

Chinezii de la producătorul auto Chery folosesc fabrici din Rusia lăsate libere de rivalii occidentali pentru asamblarea de mașini

Partenerii noștri