România, pe lista scurtă pentru o nouă fabrică Volkswagen
România intră pe lista scurtă pentru noua fabrică Volkswagen din Estul Europei. Deşi iniţial ţara noastră părea scoasă din schema celui mai mare constructor de automobile din cauza infrastructurii proaste şi a lipsei de personal, mai multe surse apropiate situaţiei au declarat pentru publicația germană Automobilwoche că decizia nu a fost încă luată şi că România și Bulgaria s-ar putea lupta pentru a produce două dintre modelele constructorului german.
Luptă în industria auto
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Băsescu, despre un război nuclear: Putin nu-mi dă impresia că a plecat din lumea asta / Cine crede că Rusia va ceda teritoriu se înșală
Președintele Klaus Iohannis va fi chemat în Parlament (surse)
Grupul Volkswagen a confirmat recent că este în căutarea unui loc pentru o uzină Skoda în Estul Europei, la scurt timp după apariția unor informații în presa internațională.
Constructorul german nu a anunţat concret unde ar putea fi construită noua uzină și nici nu este foarte clar dacă oficialii grupului au inițiat deja discuții cu autoritățile din România și Bulgaria în acest sens.
Cert este că grupul Volkswagen a luat o decizie definitivă în privința viitoarei generații Passat, care va fi mutată în Cehia, în actuala uzină Skoda, pentru a face loc mașinilor electrice care vor intra în producție în Germania.
Cum Skoda are nevoie de noi spații industriale pentru modelele sale, iar salariile din Cehia au crescut la un nivel apropiat de țările vestice, a fost luată decizia de a construi o fabrică în Europa de Est.
În ceea ce privește locația, discuțiile vizează Bulgaria sau România, pe de o parte, pentru un proiect greenfield, sau Polonia și Ungaria, pentru un proiect de conversie a unei uzine de motoare existente, pentru a fabrica autoturisme integral.
Ceea ce este important pentru România este că se vorbește despre un proiect cu până la 5.000 de locuri de muncă, o investiție de până la 1 miliard de euro și o producție care va fi exportată aproape în totalitate.
Totuși, germanii au și o soluție de compromis în cazul în care niciuna dintre variante nu se va concretiza. O altă opțiune este ca grupul Volkswagen să transforme o uzina de motoare din Polonia sau din Ungaria în uzină pentru producția de mașini.
La noua uzină, indiferent unde se va construi, se vor produce după 2022 SUV-urile Skoda Karoq și Seat Ateca. În prezent, ambele modele sunt produse la uzina din Cehia.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News