Premieră. Statul devine acționar majoritar la Şantierul Naval Mangalia, pe care îl privatizase
Premieră a ultimilor 28 de ani: statul devine acționar majoritar la Şantierul Naval Mangalia, şantier pe care îl privatizase. De conducerea şantierului se vor ocupa însă olandezii de la Damen, grup care are acum 49% din acţiunile Şantierului Naval Mangalia. Iar noii directori au planuri mari: din 2019 vor să fabrice acolo nave mari, feriboturi şi nave de croazieră. Mai mult spun că nu vor să dea niciun om afară. Dimpotrivă, le lipsesc cam 2.000 de salariaţi.
Povestea tinerei din Bihor care e vedetă în online cu postările din ferma pe care o conduce
Ciolacu negociază vânzarea de acțiuni TAROM la companii din Qatar și EAU
Cum au crescut acțiunile companiei Gabriel Resources
Elon Musk și misterul miliardarilor care trăiesc pe datorie
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Răspunsul Elenei Lasconi întrebată dacă l-ar vota pentru funcția de premier pe Marcel Ciolacu
La începutul acestui an, statul român se înţelegea cu olandezii de la Damen să renunţe la dreptul de preempţiune asupra pachetului majoritar de acţiune vândut de coreeni de la Daewoo cu o condiţie. Damen preia conducerea şantierului naval şi cedează gratuit statului român 2% din pachetul majoritar. În acestă tranzacţie, statul român înseamnă Șantierul Naval 2 Mai S.A, societate controlată de Ministerul Economiei, care deţine acum 51% dintre acţiuni.
Damen rămâne cu 49% şi cu managementul şantierului naval.
Chris Groninger, director general al Damen Shipyards Mangalia: „Vom construi nave mari, nu prea multe vase comerciale, dar mai multe vase de croazieră şi aceasta este o piaţă foarte interesantă pentru noi; nave ropax, feriboturi mari şi în al treilea rând nave offshore, care întind cabluri de telecomunicaţii pe fundul mării, nave de acest gen”.
Promisiuni ferme sunt şi în ceea ce priveste numărul angajaţilor. Planul olandezilor este să aibă peste 3.000 de salariaţi în 2020 pentru a putea onora toate comenzile.
Chris Groninger: „La acest moment avem 2000 de oameni în minus în compania noastră, dar pentru a profita la maximum de acest şantier cred că trebuie să dublăm numărul angajaţilor, în timp”.
Liderul de sindicat spune că mâine va avea loc şi prima negociere cu noua conducere. Speră să obţină salarii mai mari pentru cei aproximativ 1.500 de angajaţi ai şantierului naval.
Laurenţiu Gobeajă, lider de sindicat la Damen Mangalia: „Salariile sunt undeva între 2.800 şi 3.600 de lei, aproximativ, vă spun din memorie acum, la care se adaugă sporul de vechime, deoarece nu este inclus în salariu. Spre deosebire de Damen Galaţi, de exemplu, diferenţa salarială pe anumite categorii este între 1.000 şi 2.000 de lei”.
Angajaţii au şi ei aşteptări mari de la olandezi:
„În primul rând creşterea salariului şi începerea activităţii cât mai curând, multe nave, să lucrăm, să fie bine”
„Să avem o continuitate în domeniul de reparaţii şi construcţii navale, să nu mai stăm cu incertitudinea locurilor de muncă”
La şantierul Naval Damen Mangalia ar urma să fie construite nave cu o lungime mai mare de 150 de metri. Damen a livrat până acum mai mult de 6.000 de nave în peste 100 de ţări.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News