Pachebot polar ultramodern, construit la Tulcea
Nava va avea propulsie hibridă și va fi folosită atât pentru croaziere cât și pentru cercetări științifice în zona Polului Nord. Tabla va fi furnizată de ArcelorMittal Galați.
Grupul ArcelorMittal a anunţat, joi, că tabla navală produsă la combinatul siderurgic de la Galaţi va fi folosită în şantierul Vard din Tulcea, parte din grupul Fincantieri, pentru construcţia navei de explorare polară, cu propulsie hibridă, Le Comandant Charcot.
Construcţia vasului de explorare polară Le Comandant Charcot a început oficial cu ceremonia tradiţională de tăiere a primei table, care a avut loc pe 6 noiembrie. Nava va fi construită la Şantierul Naval VARD din Tulcea, parte a Grupului Fincantieri. Le Comandant Charcot este prevăzută a fi lansată la apă în 2021.
"Suntem extrem de mândri să fim parte a realizării navei “Le Comandant Charcot”. Am pus la punct soluţii tehnice şi comerciale speciale pentru acest proiect de prestigiu, care demonstrează capabilitatea noastră de a livra pentru provocări noi şi dificile. Nu va fi doar o navă de croazieră şi de cercetare ci şi un punct de referinţă în privinţa respectării mediului înconjurător", a declarat directorul general al ArcelorMittal Galaţi, Bogdan Grecu.
Nava va fi operată de firma franceză Ponant. Conform armatorului, nava va explora zona Polului Nord atât ca navă de croazieră cât şi ca laborator ştiinţific destinat unor misiuni operaţionale şi de cercetare oceanografică.
Acesta va fi primul vas de explorare care va depăşi standardele de mediu stabilite în reglementările internaţionale. Astfel, Le Comandant Charcot va avea o propulsie hibridă: electrică dar şi pe gaz natural lichefiat.
”Nava va purta numele marelui explorator francez, Comandantul Charcot. Explorator prin vocaţie, cu o adevarată pasiune pentru navigatie, Jean - Baptiste Charcot este una dintre figurile emblematice ale expediţiilor polare franceze ", a explicat Ponant, potrivit unui comunicat de presă al ArcelorMittal.
Cât la sută dintr-o navă este „Made in România”?
De regulă însă doar o mică parte din valoarea finală a unei nave asamblate pe un șantier naval din România își are izvoarele în țara noastră. În șantierele României, Tulcea, Galați, Constanța, Mangalia sau Brăila se fac integral doar corpurile de oțel ale navelor, lucrările de vopsitorie și protecție anticorozivă. Este preferată România căci aici salariile sunt mai mici decât în Europa de vest unde operațiunile de vopsitorie, sudură, lăcătușerie navală sunt foarte bine plătite.
Dotarea navelor cu echipamente de propulsie, navigație, salvare, comunicare, alimentare cu energie etc (operațiuni numite „armare a navei”) și care este partea cea mai scumpă se face tot în șantierele noastre însă echipamentele sunt importate integral. Aceasta după ce majoritatea fabricilor de echipamente navale din România au fost închise (Constanța, Galați, Sadu, București, Reșița pentru mecanică, Iași pentru electronică navală) după 1990 și în condițiile în care fiabilitatea echipamentelor fabricate era probabil inferioară celor provenite din Europa de vest.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News