Dacia, cea mai de succes marcă pe piața franceză în octombrie
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în octombrie o creştere de 19,5% în ritm anual, la 10.138 unităţi, arată datele publicate vineri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Livrările grupurilor Ford şi Daimler au urcat luna trecută cu 13,7%, respectiv 7,7%, în timp ce Renault a raportat un declin de 3,4%. Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în octombrie o scădere de 1,5% (fiind înmatriculate 173.799 de autoturisme noi), din cauza introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), potrivit Agerpres.ro.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
În primele zece luni din acest an, au fost înmatriculate în Franţa 1,83 milioane de unităţi, un avans de 5,7%, comparativ cu perioada similară din 2017.
Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei. Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de 4%, anul acesta.
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în perioada ianuarie - octombrie 2018 o creştere de 21,1%, la 118.372 unităţi, comparativ cu primele zece luni din 2017.
Livrările grupurilor Renault şi PSA au urcat cu 6,5%, respectiv 16,2%, în timp ce Daimler a raportat un declin de 0,3% iar Ford o creştere zero.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News