Live

Companiile aeriene ar putea modifica prețul biletelor de avion în funcție de veniturile cumpărătorilor

Data publicării:
Foto: Shutterstock

Prețul biletelor de avion sunt influențate de mai mulți factori: ruta pe care zbori, perioada, cererea sau distanța, așa că prețurile pot varia de la o zi la alta. Iar acum, companiile aeriene ar putea să mai includă un factor decisiv în stabilirea prețului: venitul cumpărătorului, scrie Yahoo News.

Luna trecută, senatorul american Chuck Schumer avertiza că multe companii aeriene vor să colecteze date personale de la pasageri și să le utilizeze pentru a manipula prețul biletelor de avion. Iar un articol recent publicat de Travel Weekly citează un expert în software, care spune că există deja companii aeriene care au implementat acest nou sistem.

Astfel, prin tehnica de „micro-target pricing”, companiile aeriene ar putea aduna date despre clienții lor, date printre care s-ar număra obiceiurile acestora privind cumpărăturile online, istoricul browserului de internet și informații despre veniturile lor.
În acest mod, companiile ar urma să afișeze prețuri mai mari la bilete pentru cei cu venituri mari sau prețuri reduse pentru cei care cu venituri mai mici.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"A devenit oficial aliatul nostru împotriva României!" Anunțul făcut de presa din Kosovo, la două zile după decizia UEFA

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Peste 130 de hamsteri au evadat din cuști în timpul unui zbor. Avionul a rămas blocat pe aeroportul din Portugalia

Grav incident pe un aeroport american: un avion de pasageri a fost lovit de un glonț

Un avion militar rus a fost detectat în apropierea spaţiului aerian britanic. „Ursul” e cel mai mare bombardier strategic al lui Putin

China dezvăluie un bombardier stealth fără pilot cu autonomie de zbor de 15 ore

Partenerii noștri