Live

Numărul interacțiunilor online cu administrațiile locale a crescut de 12 ori în acest an

Data publicării:
Cum să-ți schimbi furnizorul de energie electrică sau de gaze în 24 de ore. Aplicația lansată de ANRE. Foto: Getty Images

Pandemia de coronavirus grăbește digitalizarea administrației locale din România, potrivit unui studiu al unei companii IT. Astfel, numărul românilor care și-au făcut în acest an un cont pentru comunicarea cu statul român a crescut de 6 ori, iar numărul interacțiunilor este de 12 ori mai mare.

Numărul contribuabililor care au ales, în timpul pandemiei, să-și deschidă conturi online pentru a gestiona relația cu administrațiile locale a crescut de 6 ori în 2020, față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, numărul de operațiuni realizate prin intermediul platformelor informatice care deservesc administrațiile este de 12 ori mai mare, arată un studiu realizat de un producător de aplicații software pentru administrația publică locală.

„De la o medie de înrolare de 50 contribuabili pe lună, în 2019, am ajuns la o medie de 600 conturi noi create în fiecare lună, din 2020, în platformă. Proporțional, a crescut și volumul operațiunilor desfășurate prin intermediul platformei. Spre exemplu, în 2019, am avut o medie de 50 de certificate fiscale emise în fiecare lună. În martie 2020, au fost peste 700, în aprilie mai mult de 1200, iar vârful estimăm că va fi în luna mai. Spre surprinderea noastră, 25% din solicitări au venit prin persoane de peste 50 de ani, ceea ce e un lucru foarte promițător pentru dezvoltarea serviciilor online”, a declarat Florian Simionescu, managerul companiei.

Potrivit datelor reieșite din acest studiu, în funcție de tipul de interacțiune pe care un cetățean o are cu statul, timpul de rezolvare poate fi între 3 și 20 de ori mai rapid.

„În efortul depus de oameni, o primărie de sector cu aproximativ 300.000 de locuitori, prin automatizarea adusă de platformă și cererile actuale, la nivelul lor de volum, economisește lunar un efort echivalent a 3,5 oameni, în timp ce o primărie a unui oraș cu 20.000 de locuitori economisește munca unui angajat full time în fiecare lună”, a mai adăugat Florian Simionescu.

Potrivit companiei, de la declanșarea pandemiei, o treime dintre primarii din România și-au exprimat disponibilitatea de implementare de soluții informatice în administrație.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Spitalele din România, blocate în birocrație. Manager: „Viața noastră este alcătuită din mormane de hârtii”

Premierul Ciolacu nu renunţă la digitalizare în sistemul fiscal: Nu-mi cereţi să fiu comod pentru că este an electoral

Câciu: Dacă renunţăm la digitalizarea ANAF şi acum, nu se mai face. Ministrul de Finanţe să aibă un dialog cu mediul de afaceri

Noutate la Poșta Română: serviciul de plată self-service pentru facturi la utilități și alte servicii

Partenerii noștri