Video Două trenuri încărcate cu materiale combustibile au fost la un pas să se ciocnească în Gara Sighișoara. Unul dintre mecanici adormise
Două trenuri de marfă care transportau materiale combustibile au fost la un pas să se ciocnească frontal în gara Sighișoara, după ce unul dintre mecanici a adormit și a trecut peste un macaz, scrie clubferoviar.ro. Incidentul a avut loc joi dimineață, însă nu a fost raportat imediat.
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
„Nepotul lui Dracula”, șir de infracțiuni în Elveția. Tânărul are un cazier bogat și trăiește din ajutor social
O șoferiță a pierdut controlul volanului și a lovit 13 mașini parcate
Mario Iorgulescu cere o nouă expertiză în Italia. Este dispus să plătească deplasarea specialiștilor din România
Tragedie în Constanța: două tinere au murit, după ce un șofer s-a urcat beat la volan și a provocat un accident
Imagini de coșmar în India. Un tren expres a intrat într-un marfar
Tragedie evitată la limită, în Brașov: un șofer a evitat în ultima clipă să lovească un pieton care a căzut în fața mașinii
Explozie la locomotiva unui tren care urma să transporte europarlamentari: „Oamenilor li s-a spus să-și lase bagajele și să plece”
Imagini de la locul accidentului din Capitală de la Pasajul Lujerului. Momentul în care șoferul accelerează și mașina cade în gol
Valentina Vasile, reporter Digi24: "Unul dintre trenuri transporta combustibil, iar celălalt îngrășăminți chimici. Unul dintre mecanici adormise și consumase înainte băuturi alcoolice. Marfarul pe care acesta îl conducea depășise semnalul roșu care ordona oprirea, a trecut peste un macaz și a continuat drumul. Din fața sa venea un alt marfar. Autoritatea de Siguranță Feroviară ne-a transmis că ambii mecanici de tren au frânat și în acest fel s-a evitat coliziunea. De menționat este că incidentul feroviar a avut loc la ora 4 dimineața și nu a fost transmis de către compania CFR Infrastructură pe scară ierarhică. Aceasta a raportat incidentul către structurile competente de cercetare abia 12 ore mai târziu. Acest lucru a făcut mai dificilă colectarea informațiilor și a probelor pentru a se stabili cauzele incidentului".
Potrivit clubferoviar.ro, mecanicul care a adormit avea sistemul de protecție INDUSI izolat. Acest sistem are rolul de a nu permite unei locomotive să depășească semnalul pus pe roșu.
Trenul, care aparține OTF Grup Feroviar Român SA a trecut peste macaz și a intrat pe lina în care venea din sens opus trenul OTF CER-Fersped SA, ce urma să tragă în stația CF Sighișoara, la lina 4.
Valentina Vasile, reporter Digi24: "Am contactat compania CFR Infrastructură pentru un punct de vedere, nu am primit până în acest moment un răspuns, cert este că acum Agenția de Investigare Feroviară Română ne-a transmis că a început o investigație pentru a stabili cine este vinovat. De luni, săptămâna viitoare, se vor face inspecții la toți operatorii de transport marfă din țară pentru a se stabili dacă există neconformități cu privire la modul în care aceștia țin sub control riscurile în activitatea pe care o desfășoară pe calea ferată".
Potrivit clubferoviar.ro, cele două trenuri, care transportau motorină și îngrășământ chimic, aveau, împreună, o cantitate de materiale combustibile mult mai mare decât camionul care transporta azotat de amoniu care a explodat la Mihăilești, în 2004, provocând moartea a 18 persoane.
Editor : D.R.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News