Camerele de bord folosite de zeci de mii de șoferi au devenit inutile: Polițiștii nu pot da amenzi în baza înregistrărilor din trafic
Camerele de bord folosite de zeci de mii de șoferi pentru a avea o dovadă în cazul în care pățesc ceva rău în trafic sunt inutile. Parlamentul a respins definitiv legea care ar fi permis polițiștilor să dea amenzi în baza filmărilor făcute în trafic. Asta face ca și schimbările Codului Rutier, care pedepsește în premieră comportamentul agresiv, să fie aproape degeaba: dacă polițistul nu constată direct fapta, ei nu pot da amenzi.
Cele mai ciudate reguli de circulație din lume
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Băsescu, despre un război nuclear: Putin nu-mi dă impresia că a plecat din lumea asta / Cine crede că Rusia va ceda teritoriu se înșală
Președintele Klaus Iohannis va fi chemat în Parlament (surse)
Primele reacții ale lui Simion și Piedone după înregistrarea audio în care ce se alintă cu „Satana” și „Sătănel”
Amendă uriașă: 45.000 de lei pentru un timișorean care a dat foc deșeurilor în spatele curții
Șoferul microbuzului care a pus în pericol mai mulți copii pe un drum din Caraș-Severin nu ar fi putut fi amendat doar în baza imaginilor care vorbesc de la sine: șoferul a fost filmat în timp ce trăgea după mașină șase sănii cu adolescenți și copii. Parlamentarii au respins definitiv proiectul de lege care dădea dreptul polițiștilor să aplice amenzi și în baza filmărilor făcute în trafic.
Din 27 februarie, polițiștii pot da amenzi pentru acest tip ce comportament agresiv în trafic. Atunci intră în vigoare Noul Cod Rutier care pedepsește șofatul inconștient. Însă dacă un agent nu a apucat să vadă fapta, filmările sunt inutile.
”-Sesizările venite din partea participanților la trafic pot să conțină un grad mare de subiectivism, să aibă un substrat vindicativ.
-Nivelul actual al tehnologiei informatice ar permite cu ușurință alterarea unor înregistrări video. Prin realizarea de montaj astfel că s-ar crea premiza sancționării abuzive și nelegale în contextul în care polițiștii rutieri nu dețin atribuții ori competențe în certificarea veridicității acestor înregistrări video.”
Sunt două dintre motivele care i-au făcut pe parlamentari să renunțe definitiv la schimbarea procedurilor prin care se dau amenzi: ei mai spun pun că polițiștii nu pot verifica dacă o înregistrarea este autentică.
Lucian Diniță - fost șef al Direcției Rutiere: Schimbarea succesivă a benzii. Asta dacă observă polițistul, dar nu există polițist pentru toate miile de kilometri care sunt în România.
-Mai ajută la ceva schimbarea Codului Rutier?
-După mine, senzația mea este că a fost să dea bine!
Unul dintre foștii șefi ai Poliției Rutiere spune că fără dovezi declarațiile pot fi ușor contestate în cazul unui incident în trafic.
Lucian Diniță - fost șef al Direcției Rutiere: Vă dau încă un exemplu, cu flashurile. Cum o probezi pe asta? Circulația aproape de o mașină. Cum o probezi? Nu ai cum. Deci vedeți? Doar dacă e polițistul acolo. Ce faci, te duci și îi spui, a circulat ăsta în spatele meu, la distanță foarte mică? Cine îl ia în seamă și cum poate să aplice sancțiunea polițistul?
Pe de altă parte, juriștii care sprijină drepturile victimelor accidentelor rutiere spun că a da posibilitatea oricui să facă dreptate în trafic poate deschide portițe spre alte abuzuri.
Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: Dacă posibile abateri ar fi fost depistate de către niște privați care ar fi gestionat informația și ar fi mers la persoana în cauză să spună ori trimiți informația către poliție și rămâi fără permis ori îmi dai mie 500 de euro și am șters filmarea.
În prezent, polițiștii se folosesc de filmări doar în cazul în care ele au fost făcute cu dispozitive omologate.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News