Cale ferată din Valea Jiului, vândută la prețul unui apartament din București. „Efectiv, se aruncă la fier vechi”
O cale ferată din Valea Jiului a fost vândută la licitație la prețul unui apartament din București. Pentru aproape 6 kilometri și mai multe poduri feroviare, s-au plătit 90.000 de euro. Vorbim despre linia de tren pe care se transporta cărbunele la Termocentrala Paroșeni și care face legătura între orașele Lupeni și Uricani. Digi24 a cerut un punct de vedere de la firma care a câștigat licitația, însă nu am primit niciun răspuns.
Calea ferată Galați - Bârlad, distrusă de inundații
Momentul în care mai mulți șoferi ridică bariera cu mâna și traversează calea ferată
Rutele alternative pe care vor putea circula șoferii care vor trebui să ocolească Valea Oltului
Un șofer a fost filmat în timp ce spulberă o barieră de cale ferată
Gest inconștient al unor șoferi care traversează calea ferată, deși barierele erau coborâte
Ministrul Energiei: Există persoane angajate fictiv ca mineri
Ministrul Muncii: Minerii își vor primi banii în zilele de 25 și 26 februarie. Compania are răgaz trei luni să se reorganizeze
Cîțu: Nicio mineriadă nu se va întâmpla în acest mandat
Proteste în Valea Jiului
Fostul proprietar al căii ferate, Complexul Energetic Hunedoara, a intrat în faliment și a dat în plată bunurile către societatea nou creată, Complexul Energetic Valea Jiului. Doar că un tronson de șine de tren, cu tot cu podurile feroviare, a rămas pe vechea firmă. Pentru că compania CFR nu a fost interesată, Complexul Energetic Hunedoara le-a scos la licitație. Au fost cumpărate de o firmă din Târgu Jiu, cu o sumă derizorie. Ar fi apărut, însă, o problemă.
Emil Gros, executor judiciar Complexul Energetic Hunedoara: S-a constituit la nivelul Complexului Energetic Hunedoara o comisie pentru a se vedea cu exactitate acele poduri dacă se valorifică, dacă au făcut parte, câte. Deci nu se știe exact ce s-a scos la licitatie. Ba se știe ce s-a scos la licitație, dar acum au apărut tot felul de discuții.
-Când s-a scos la licitație nu au fost curpinse și podurile, sau cum?
-Ba da, ba da, sunt. Două poduri sunt.
-Sunt mai mult de două?
-Sunt patru poduri în realitate.
În această situație, experții în domeniu consideră că statul ar trebui să ia măsuri.
Rodrigo Maxim, Președintele Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România: Efectiv se aruncă calea ferată la fier vechi. Nu putem accepta așa ceva. Statul român ar trebui să intervină imediat.
Autoritățile locale s-au declarat uimite de rezultatul licitației.
Lucian Resmeriță, primar Lupeni: A fost un șoc și pentru noi, și pentru echipa tehnică și, în mod deosebit, pentru cetățeni. Suma e undeva la 90.000 de euro. Calea ferată din Valea Jiului valorează după unele insituții cât un apartament cu două camere în București. Ar trebui să se găsească variante mai benefice pentru comunitate, decât aceea de a distruge.
Localnicii cred că linia ferată nu trebuia vândută, cel puțin nu la un asemenea preț.
-Nu cred că au făcut o treabă calumea, nu trebuia. Nu știu dacă prețul e destul de bun.
-Părerea mea e că nu trebuia să se întâmple așa ceva. Eu cred că cu siguranță s-ar fi găsit alte întrebuințări.
-Încet, încet, se duc toate. Au demontat funicularul, iară la licitație, l-au dărâmat tot, că fac ecologizare. Am fost pe sus, pe acolo să vedeți, e dezastru.
Am cerut un punct de vedere de la firma care a câștigat licitația, însă nu am primit un răspuns până la ora difuzării acestui material. Administratorul firmei a informat deja primăria Lupeni de la începutul lunii că vine să demonteze atât calea ferată, cât și podurile.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News