Live

Black Friday în pandemie. Românii au doborât orice estimare și au cheltuit mai mult ca niciodată: un milion de lei pe minut

Data publicării:
Foto: Profimedia Images

Românii au cheltuit de Black Friday mai bine de 1 milion de lei pe minut, în primele șapte ore de când s-a dat startul celui mai așteptat eveniment de cumpărături al anului. De banii aceștia, cei mai mulți români și-au luat produse pentru casă și îngrijirea locuinței, dar și produse de beauty și îngrijire personală. Pandemia a modificat obiceiurile românilor în materie de shopping, astfel că în topul comenzilor s-au aflat inclusiv produse de protecție sanitară, precum mănușile și măștile, dar și servicii medicale care cuprind și teste real time PCR, pentru depistarea coronavirusului.

Românii au cheltuit în acest an, de Black Friday, cu 200 de lei mai mult față de anul trecut. Valoarea coșului mediu a sărit de 700 de lei.

Black Friday 2020 s-a concentrat pe ofertele din online. Restricțiile de circulație, închiderea magazinelor, teama legată de potențialul de infectare  duc la scăderea vânzărilor din magazinele obișnuite. Comercianții din online s-au pregătit pe măsură.

Florin Filote, vicepreședinte al unui magazin online: "Pe lângă ceea ce clienții pot găsi tradițional de Black Friday de la electrocasnice, electronice, telefoane mobile, produse de  IT, anul acesta ne-am pregătit cu servicii turistice, ne-am pregătit cu servicii de închiriere automobile, autorulote, cu monede de aur și lingouri de aur, cu servicii medicale, cu teste PCR, pentru a satisface nevoia crescută a clienților, ținând cont de perioada pe care o traversăm".

Minutul de aur al ediției online de Black Friday a fost înregistrat în intervalul 7:44 – 7:45. Timp de 60 de secunde românii au făcut aproape 5.000 de tranzacții. În ediția de anul acesta, cel mai valoros produs vândut a fost o mașină cu peste 40.000 de euro, la care s-a aplicat o reducere de mai bine de 13.000 de euro.

Contra-cronometru a fost și capacitatea comercianților de a prelucra comenzile. Depozitele magazinelor online au devenit adevărate furnicare. Ca să facă față cererii crescute, comercianții au făcut și angajări suplimentare. Totul pentru ca produsele vândute să ajungă la clienți în cel mai scurt timp.

Alexandru Niculescu, director de operațiuni: "Primele comezi vor ajunge către clienți chiar începând de astăzi. 70% din coletele comandate de clienți vor pleca de la noi în primele 5 zile după campanie, iar promisiunea noastră pentru toți clienții este că vom livra până pe 27 noiembrie cel mai târziu".

Multe magazine au anunțat deja prelungirea campaniei de Black Friday și în weekend.

Elena Gheorghe, country manager în cadrul unei companii procesatoare de plăți electronice, a spus că românii au cumpărat produse pentru casă, dar și bijuterii.

"Unele comportamente s-au schimbat, altele nu. Am observat că nici anul acesta românii nu au renunțat la bijuterii.

Totodată, s-a constatat creșterea tranzacțiilor cu plata într-un singur click cu 120%, ceea ce înseamnă că oamenii s-au obișnuit cu plata cu cardul", a spus ea.

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Prețuri mai mari de Sărbători. Ce este „greedflation” sau inflația de lăcomie și la ce strategii de marketing apelează comercianții

Prețuri piperate în târgurile de Crăciun. Cât costă un langoș Dubai sau șoriciul și jumările de România. „Foarte scump! Exagerat!”

„Să înceapă magia!”. S-au deschis Târgurile de Crăciun din Oradea și Brașov. Mii de oameni s-au bucurat de spectacolul de lumină

Surpriza neplăcută pentru turiștii care ajung în Târgul de Crăciun din Craiova: prețurile. Clienți: „Luăm câte puțin”

Partenerii noștri