Live

Trotinetele electrice, reglementate juridic. Proiectul a fost lansat în dezbatere publică de MAI

Data actualizării: Data publicării:

Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, de către pesoane care au minimum 14 ani și care poartă obligatoriu cască de protecție dacă nu au împlinit 16 ani, arată un proiect lansat în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), potrivit Mediafax.

Pentru creșterea siguranței rutiere, MAI propune reglementarea juridică a circulației trotinetelor electrice. Astfel, Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordonanță a Guvernului care va modifica și completa Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice prin introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice.

Prin proiect se propune ca trotineta electrică să fie definită că fiind vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric.

„Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. Transportul pasagerilor este interzis”, se menționează în proiect.

Conform documentului citat, trotineta electrică oprită sau staționată pe partea carosabilă trebuie așezată lângă și în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staționate și câte două, una lângă alta.

Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, fiind interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare, conform propunerii.

„Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani”, precizează MAI.

Nerespectarea normelor privind circulația trotinetelor electrice constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, respectiv de la 6 la 8 puncte-amendă.

Textul proiectului de act normativ poate fi consultat pe pagina de internet a MAI, la secţiunea Transparenţă decizională. Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate pot fi transmise pe adresa: dgj_transparenta@mai.gov.ro în termen de 10 zile calendaristice calculat de la data publicării anunțului pe site.

În procesul de elaborare al acestui proiect a fost consultată și legislația altor țări referitoare la trotinetele electrice. Circulația trotinetelor electrice nu este reglementată unitar la nivel european fiind permisă în țări precum Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franța și Olanda, dar interzisă în alte state printre care Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

În România, în perioada 2016 – 2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 răniți grav și 156 răniți ușor.

Editor web: Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Mersul pe trotinetă electrică, doar cu asigurare și cască. Țara europeană care a înăsprit codul rutier

Filmare în centrul de monitorizare a alegerilor. Poliția scoate un număr record de oameni în stradă pentru cele trei scrutinuri

Predoiu, întâlnire decisivă cu omologul austriac Karner pentru aderarea României în Schengen: „Sunt șanse la un rezultat bun”

Prima grevă generală din istoria Arhivelor Naționale. Angajații reclamă diferențe de salarizare în teritoriu față de Capitală

Partenerii noștri