Soluțiile simple care ar reduce ambuteiajele din București
Traficul ar putea fi mult mai suportabil în București, spun activiștii de mediu. Aproape jumătate din ambuteiaje ar dispărea, daca s-ar lua câteva măsuri simple. Desfiinţarea unor semafoare şi benzi prioritare pentru mijloacele de transport în comun. Propunerile au ajuns şi la Primăria Capitalei. Efectele benefice sunt, deocamdată, doar teoretice. Doar aplicarea lor va demonstra dacă pot reduce aglomeraţia.
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Incendiu puternic într-un bloc din Sectorul 3 al Capitalei. Două persoane au fost evacuate
O femeie ar fi furat produse medicale dintr-un spital din Capitală. Acestea erau apoi vândute de soțul ei în cabinete stomatologice
Șofer filmat cu un copil în brațe, la volan. Ce amendă riscă bucureșteanul căutat acum de poliție
Adolescent de 14 ani, descoperit în trafic după ce a condus 70 de kilometri cu fratele său în vârstă de 10 ani pe scaunul din dreapta
Bărbat de 23 de ani, sub control judiciar la cinci luni după plângerea unei tinere care îl acuză că a abuzat-o sexual în București
Operaţiunea „Ghost Gun”
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
Apa încălzită în oală, confort de Capitală. A venit frigul, caloriferele rămân reci
1,8 milioane de maşini circulă, zilnic, pe străzile Capitalei. Pentru a diminua ambuteiajele, activiştii propun şoferilor să poată vira la dreapta în intersecţii, pe culoarea roşie a semaforului, după ce în prealabil se asigură.
„Am putea beneficia de fluidizarea traficului cu 20% doar dintr-o simplă măsură. Ca regulă generală, prin modificarea Codului Rutier sau printr-o semnalizare încă de la intrarea în Bucureşti că este permis virajul la dreapta”, spune Andreea Paul, manager al unei comunități non-profit.
O altă măsură care ar putea fi pusă în practică se aplică deja cu succes în Germania. Maşinile care vin de pe străzile lăturalnice ar putea să circule alternativ cu cele de pe drumul prioritar şi astfel circulaţia ar fi mai fluentă cu cel puţin 10%. O altă idee ar fi renunţarea la unele semafoare.
Şi malul Dâmboviţei ar putea fi pus. Trotuarele din apropierea apei sunt rar folosite de pietoni.
„Putem să o folosim pe linie de agrement iar pe aproape toată distanţa o putem folosi ca piste pentru biciclete şi zonă pietonală pe acele distanţe”, afirmă Dan Trifu, preșesintele unui ONG.
Activiştii bucureşteni cred că ar trebui acordată mai multă atenţie transportului public. Nu uită nici de curăţenia oraşului.
„Sunt senzori care detectează perioada de aşteptare în staţia de autobuz, gradul de poluare a mediului în zona respectivă, aplicaţii pe telefoanele mobile care îţi arată timpul până soseşte autobuzul în staţie”, spune Andreea Paul, manager al unei comunități non-profit.
Primăria Capitalei a încercat, anul trecut, să introducă benzile unice pentru autobuze, în zona Mioriţa. Proiectul a fost un eşec.
Activiştii susţin că măsurile propuse de ei nu sunt costisitoare şi că totul depinde de voinţa administraţiei locale de a transforma Capitala într-un oraş modern şi inteligent.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News