România a pierdut aproape un hectar de pământ la granița cu Moldova
Prutul sapă în malul românesc şi pune în pericol digul de apărare al oraşului Galaţi şi podul feroviar din zonă. Fenomenul nu este nou, însă abia acum autorităţile iau măsuri. Promit că anul acesta vor consolida, cu pietriş, malul râului.
Prognoza meteo de Revelion
Un an de la tragedia de la Ferma Dacilor
Răsturnare de situație: șoferul din Argeș care a intrat cu mașina în pietoni e acuzat de tentativă de omor. Ce au descoperit polițiștii
O familie întreagă a pierit pe „Drumul morții”, la Suceava: a intrat cu mașina într-o cisternă și a luat foc. Imaginile tragediei
Zeci de copii la spital, după ce s-au jucat cu petarde și artificii. Medicii trag un semnal de alarmă: „Rămân cu sechele pe viață”
Vasile Bănescu: „Patriarhul Daniel nu are nicio simpatie pentru extremism. Detestă populismul”. Ce spune despre preoții „propagandiști”
Imagini filmate în avionul Azerbaijan Airlines, chiar înainte de prăbușire
Cauza prăbușirii avionului Azerbaijan Airlines: aeronava, lovită de antiaeriana cecenilor
Marcel Ciolacu a publicat pe TikTok poze ilizibile despre care susține că sunt facturile zborurilor Nordis
La granița României cu Moldova, acolo unde râul prut se varsă în Dunăre, curenţii sunt atât de puternici, încât se vede cu ochiul liber cum apa "mănâncă" malul românesc. Un studiu efectuat de o firmă din Iaşi la comanda Apelor Române a relevat faptul că eroziunea foarte activă duce la pierderea teritoriului naţional cu 1-2 metri în fiecare an. Iar porţiunea afectată este lungă de câteva sute de metri.
„Ne aflăm pe malul drept al Prutului, chiar în dreptul punctului de trecere a frontierei Galaţi-Giurgiuleşti. Aici malul trebuia să fie drept, dar a fost săpat de curenţi aproape 15 metri doar în ultimii 5 ani.”
Andreea Poenaru, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Bazinale Prut-Bârlad: „Eroziunile de mal prezentate în studiu au fost amplificate atât de viituri, cât şi de activitatea navală din zonă.”
Se estimează că, din 2006, de când fenomenul a fost descoperit şi măsurat, România a pierdut aproape un hectar din teritoriul naţional. În plus, eroziunea accentuată pune în pericol atât digul Brateşul de Jos, care apără oraşul Galaţi şi zona sa industrială, cât şi podul rutier şi podul feroviar peste Prut, spre Republica Moldova şi Ucraina.
„Aici, exact sub podurile care duc spre Moldova şi Ucraina, începe eroziunea malului românesc şi continuă, în aval, până la vărsarea Prutului în Dunăre. Pentru a opri avansul graniţei în interiorul ţării, malul şi digul vor fi îmbrăcate în piatră brută.”
Cei care administrează terenul au început deja pregătirile pentru consolidarea malului.
George Luca, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Silvice Galaţi: „Suprafaţa de 2.660 de metri pătraţi aflată în administrarea Ocolului Silvic Galaţi a fost eliberată la solicitarea şi în baza documentaţiei aprobate pentru Apele Române în vederea executării lucrărilor de reabilitare-consolidare a malului drept a râului Prut.”
Lucrările de consolidare a malului drept al râului Prut şi a digului Brateşul de Jos vor începe anul acesta iar costurile sunt estimate la aproape două milioane de lei.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News